Haluatko verkkolaskun ilmariselta?

Entä jos saisit TyEL- ja YEL-laskut sähköisesti? Sähköinen lasku saapuu nopeasti ja ympäristöä säästäen. Ja se on helppo arkistoida.

Kun haluat vaihtaa paperisen laskun sähköiseen, valittavanasi on kaksi vaihtoehtoa, verkkolasku ja e-lasku. Kumpikin sisältää Ilmarisen tilinumeron ja viitenumeron sekä laskun muut tiedot, joten säästyt niiden näpyttelyltä.

Verkkolaskun käyttäjäksi voit siirtyä, kun olet sopinut verkkolaskujen vastaanottamisesta verkkolaskuoperaattorin kanssa.

Saat e-laskun käyttöösi, kun sovit asiasta pankkisi kanssa. Sen jälkeen saat meiltä laskun verkkopankkiisi sen sijaan että lasku tulisi paperisena yritykseesi tai kotiisi.

Ota käyttöösi verkkolasku

Saat verkkolaskun käyttöösi, kun sovit asiasta verkkolaskuoperaattorin kanssa. Operaattoreita ovat pankit ja verkkolaskuihin erikoistuneet yritykset.

Kun haluat saada meiltä vastedes verkkolaskuja, toimi näin: 

  1. Valitse verkkolaskuoperaattori.
  2. Tee operaattorisi kanssa sopimus siitä, että voit vastedes vastaanottaa verkkolaskuja.
  3. Hanki verkkolaskuohjelmisto jos siihen on tarvetta.
  4. Ilmoita meille 
  • vakuutusnumerosi
  • verkkolaskuosoiteesi
  • operaattorisi
  • OVT-tunnuksesi

Ilmoita verkkolaskutiedot 

Jos sovit operaattorisi kanssa verkkolaskujen vastaanottamisen lisäksi niiden lähettämisestä, voit ryhtyä lähettämään verkkolaskuja asiakkaillesi. Näin säästät luontoa. Ja usein myös pitkän pennin.  

Lisätietoa verkkolaskusta saat verkkolaskuoperaattoreilta.

Ota käyttöösi e-lasku

E-laskupalvelua tarjoavat useimmat pankit. Kun maksat seuraavan meiltä saamasi paperisen laskun verkkopankissa, verkkopankki ehdottaa sinulle siirtymistä e-laskuun. Vastaa myöntävästi ja anna muut pankin pyytämät tiedot. Siinä kaikki. 

E-laskuun siirryttyäsi seuraava meiltä saamasi lasku on todennäköisesti jo e-lasku. Kun saat laskun verkkopankkiisi, toimi näin: 

  1. Avaa e-lasku ja tarkastele sitä.
  2. Näpäytä e-laskussa olevaa linkkiä, niin pääset tarkastelemaan paperilaskun näköistä laskua.
  3. Muuta laskun eräpäivää halutessasi.
  4. Hyväksy lasku, niin ohjelma maksaa laskun eräpäivänä puolestasi.
  5. Palaa laskuun kun haluat – e-laskusi pysyvät tallessa ja järjestyksessä verkkopankissasi, jossa voit selailla niitä omaan tahtiisi. 

 Lisätietoa e-laskusta saat omasta pankistasi.

Ilmarinen verkkolaskun vastaanottajana

Ilmarisen tiedot verkkolaskujen lähettämistä varten:

  • Operaattori Basware Oy
  • Operaattoritunnus BAWCFI22
  • OVT-tunnus / verkkolaskuosoite:
    liikekulut: 003701076381001
    kiinteistöt: 003701076381002
  • Ilmarisen Y-tunnus: 0107638-1

Ilmarinen tarjoaa käyttöösi maksuttoman ja helppokäyttöisen BasWaren toimittajaportaalin, jonka kautta voit lähettää verkkolaskusi ja niiden liitteet. Tutustu portaalin pikaohjeeseen (pdf).

Toimittajaportaalin saat käyttöösi rekisteröitymällä järjestelmään. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua suoraan portaaliin. Tutustu portaalin käyttöohjeeseen (pdf).

Lisätietoja toimittajaportaalista:

Basware Oyj käyttötuki puh. 0600 97373 (puhelun hinta 2,51 e/min+pvm) Palveluaika ma–pe 8.00–17.00

Laskutukseen liittyvät kysymykset:

Ilmarisen ostoreskontra reskontra@ilmarinen.fi puh. 010 284 3202