Parhaan asiakaskokemuksen tavoittelu

Ilmarinen on keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö, jonka omistavat asiakkaamme – asiakkaiden eläketurvasta ja eläkevaroista huolehtiminen on yritysvastuumme kulmakivi. Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin – siten, että asiakas saa hoidettua asiansa helposti ja mutkattomasti. Tavoittelemme parasta asiakaskokemusta niin vakuutus-, eläke- kuin työhyvinvointipalveluidenkin saralla ja panostamme digitaalisten palveluiden kehittämiseen.

Eläketurvasta huolehtiminen

Perustehtävämme on varmistaa, että asiakasyritystemme henkilöstö saa työstään ansaitsemansa eläkkeen. Työeläke on keskeinen osa suomalaista sosiaaliturvaa ja vaikuttaa siten suoraan suomalaisten hyvinvointiin.

Vastuullamme on noin 1,1 miljoonan suoma­laisen työeläketurva. Meillä on vakuutettuna 70 000 yrittäjää ja 64 000 yritystä, joissa työskentelee yhteensä yli 600 000 henkilöä. Maksamme eläkkeitä lähes puolelle miljoonalle henkilölle.

Tavoitteenamme on tehdä asiakkaidemme asioinnista entistä no­peampaa ja helpompaa. Eläkepalveluissa kiinnitämme erityistä huomiota eläkehakemusten käsittelyaikaan ja pyrimme antamaan eläkepäätökset oikea-aikaisesti eli niin, että hakijan toimeentulo jatkuu keskeytyksettä.

Palvelut työurien pidentämiseksi

Lakisääteisten kuntoutuspalveluiden lisäksi asiakkaat odottavat Ilmariselta yhä enemmän asiantuntemusta työkykyjohtamisen käytäntöjen ja työelämän laadun kehittämiseen. Suunnitelmallisella yhteistyöllä vähennämme asiakasyritysten työkyvyttömyysriskejä, tuemme henkilöstökulujen hallintaa sekä tuottavan työn tekemistä. Laajalla asiakasyhteistyöllä mahdollistamme osaltamme myös työurien pidentymisen.

Työkykytoiminta on Ilmarisessa tarkasti ohjeistettu ja määritelty. Toiminnan lähtö­kohtana on aina arvio asiakkaan työkyvyt­tömyysriskistä ja todellinen tarve työkyky­johtamisen palveluille. Asetamme jokaiselle yhteistyöhankkeelle tavoitteet ja mittarit ja kulujen johtamiseen kiinnitetään erityistä huomiota.

Tutustu työkyvyttömyysriskin hallinnan linjauksiimme ja työkykyjohtamisen tueksi kehittämäämme Parempaa työelämää -polkuun.

Lue yritysvastuuraportista, miten parhaan asiakaskokemuksen tavoittelu toteutui Ilmarisen toiminnassa vuoden 2017 aikana.