Artikkelit

Millainen on Ilmarisen pilvimatka?

Ilmarinen teki strategisen valinnan ja päätöksen hyödyntää enemmän pilvipalveluita kolmisen vuotta sitten. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Miten asiakkaamme hyötyvät? Entä millaisia ovat Ilmarisen kehittämisen mallit ja mitä uutta oppia pilvimatka on tuonut? Näitä näkökulmia pohtivat videossa asiantuntijamme arkkitehtuuri ja tietoturva -osastoa johtava Teijo Peltoniemi ja johtava tekninen asiantuntija Sami Keskinen.

Ilmarisen kehittäminen lähtee aina asiakkaiden tarpeista ja se on hyvin liiketoimintavetoista. Pilvipalvelujen avulla asiakkaat pääsevät käyttämään entistä luotettavampia, skaalautuvampia, turvallisempia ja kustannustehokkaampia digitaalisia palveluita. Tuomme niitä asiakkaiden käyttöön erilaisten digitaalisten kanavien kautta ja monet palvelut toimivat pilvialustalla.  

Sami Keskinen on pitkän linjan osaaja pilvipalveluissa. Onko Ilmarisen pilvimatka tuonut vielä uutta osaamista? 

Pilvipalveluiden parissa oppii koko ajan uutta ja se on myös välttämätöntä. Kehitys on niin vauhdikasta, että siinä joutuu koko ajan olemaan ajan hermolla ja opiskelemaan uusia asioita laaja-alaisesti. Itseään todella pääsee kehittämään. Heti saa myös soveltaa oppeja käytäntöön. Työskentelyssä korostuu vahvasti merkityksellisyys ja vastuullisuus yhteiskunnan toiminnan ja asiakkaiden kannalta. 

Kehitystä tehdään Ilmarisessa liiketoimintavetoisesti moniosaajatiimeissä, joissa on mukana osaamista niin liiketoiminnan kuin teknologian ja kehittämisen puolelta. Yhteistyö on vahvaa. Opitaan toisiltaan, sparrataan ja haastetaan toinen toistaan.  

Ilmarisen tapaan kehittää kuuluu myös Cloud Center of Excellence. Pilviosaamiskeskus ei pelkästään tue ja tarjoa apua pilveen liittyvissä asioissa, vaan myös laajemmin tukee liiketoimintaa ja kehitystä muissakin kuin pilveen liittyvissä teknologisissa asioissa ja valinnoissa. 

Videossa Ilmarisen osastonjohtaja Teijo Peltoniemi, Digital Transformation & Cyber Security ja johtava tekninen asiantuntija Sami Keskinen keskustelevat Ilmarisen pilvimatkasta.  

Lue lisää 

Lisää aiheesta

Artikkelit 18.4.2024

Via Tribunalin ”yhden hengen HR-osaston” tukena ovat Ilmarisen työkykypalvelut

Napolilaisista pizzoistaan tunnetussa Via Tribunalissa työntekijöiden työkyvystä huolehtiminen on tärkeää. Nuoressa ja pienessä yrityksessä Ilmarisen kyselyt ja oppimisympäristö ovat HR-päällikkö Hanna Rauhalan tukena työvireen seuraamisessa ja esihenkilötyön kehittämisessä. Henkilöstöhallinnon tiimin paikkaa on täyttänyt Rauhalalle Oma asiantuntija -palvelu, jossa hän on voinut puhua yhteistä ”HR-kieltä” toisen ammattilaisen kanssa.

Via Tribunalin ”yhden hengen HR-osaston” tukena ovat Ilmarisen työkykypalvelut

Artikkelit 8.4.2024

Sairauspoissaolot – mitä niistä tulee tietää?

Sairauspoissaoloja ei toivo kukaan – olivat ne sitten lyhyitä tai pitkiä. Milloin osa-aikainen sairauspoissaolo on vaihtoehto? Pitääkö sairauslomasta aina maksaa palkka? Entä mitä työpaikalla kannattaa tehdä, jos työntekijän sairausloma pitkittyy?

Sairauspoissaolot – mitä niistä tulee tietää?
Lisää ajankohtaisia artikkeleita