Tiedote 15.8.2018

Mall of Triplaan uusia kansainvälisiä brändejä

Pasilaan valmistuvan kauppakeskuksen Mall of Triplan tilojen vuokraus on edennyt kesän aikana tavoitteiden mukaisesti – elokuun puoliväliin mennessä jo yli 80 % tiloista on vuokrattu. Uusille Triplan valmistumisen myötä Suomeen saapuville brändeille on varattu tuhansia neliöitä. Ilmarinen on yksi Mall of Triplan omistajista yhdessä YIT:n, Onvestin ja Fennian kanssa.

Mall of Triplan valmistuminen tuo mukanaan kiinnostavia uutisia muodin ystäville. Muodin alan ketjuillaan muualla Euroopassa laajasti näkyvä toimija, puolalainen LPP-konserni, on päättänyt aloittaa Skandinavian-valloituksensa Suomesta ja Mall of Triplasta viidellä uudella brändimyymälällä.

LPP:n strategiaan kuuluu etsiä parhaita liikepaikkoja – esimerkiksi Lontoossa LPP:n Reserved-lippulaivamyymälä on Oxford Streetillä. Pasilan nousu Helsingin ja koko Suomen kuumimmaksi sijainniksi ei ole jäänyt maailmalla huomaamatta, ja niinpä Mall of Triplaan avataan viisi LPP-ketjun brändimyymälää: Reserved, Cropp, House, Mohito ja Sinsay.

”Jokainen LPP:n brändi on omanlaisensa ja viehättää omaa kohderyhmäänsä. Reserved tarjoaa päivän muotia aikuisille ja lapsille, ja myymälään saapuu uutuuksia joka viikko. Cropp taas on suunnattu nuorille, joita viehättää urbaani tyyli. House-myymälä kutsuu nuoria aikuisia, jotka haluavat pukeutua hyväntuulisen trendikkäästi. Mohito taas on suunnattu naisille, jotka pitävät elegantista, mutta mukavasta business-tyylistä. Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä, täytyy vielä mainita Sinsay, joka etsii inspiraatiota sosiaalisen median ja muotimaailman nuorilta vaikuttajilta, ja tarjoaa nuorille naisille viimeisintä, särmikästä ja värikästä muotia nuorten kukkaroille sopivaan hintaan”, kuvailee asiakaspäällikkö Iina Vapaavuori YIT:ltä.

”Tavoitteemme on alusta saakka ollut tuoda Triplaan sellaisia kansainvälisiä toimijoita, joita ei ole Suomessa ennen nähty. Työ on ollut pitkäjänteistä – esimerkiksi LPP:n edustajat tapasimme ensimmäisen kerran jo neljä vuotta sitten. Nyt voimme sanoa, että työmme on tuottanut tulosta. Mall of Tripla ylittää avautuessaan kaikki odotukset”, kommentoi kaupallinen kehitysjohtaja Pirjo Aalto YIT:ltä, ja kiittää tiimiään erinomaisesta työstä.

Suomi kiinnostaa eurooppalaisia toimijoita entistä enemmän myös palvelujen ja muotibrändien osalta. Mall of Triplan on kerrottu jo aiemmin houkutelleen Pasilaan Cinamon-elokuvateatterin, Rieker-jalkinemyymälän, JD-Sport -urheiluliikkeen sekä muotiliike Baltikan brändimyymälän.

”Uusien brändien tie Skandinaviaan kulkee yhä useammin Suomen kautta”, Pirjo Aalto kertoo, ”Mall of Tripla houkuttelee, koska se tarjoaa ennennäkemätöntä palvelua ja valikoimaa. FAME-musiikkimuseo ja Surf Beach Helsinki ovat esimerkkejä Suomessa uudenlaisista liiketoimintamalleista, joiden myötä kauppakeskus muuttuu kansainvälisiä toimijoita kiinnostavaksi.”

Kansainvälisiä tuulahduksia on siis luvassa. Jo aiemmin tänä kesänä on päästy kertomaan, että Lontoosta ja New Yorkista matkailijoille tuttu italialainen jäätelö- ja kahvilaketju Menodiciotto sekä ruotsalaisen päämiehen kanssa suoraan solmittu sopimus 550 neliön suuruisesta O’Learys-ravintolasta ilahduttavat Mall of Triplassa herkuttelun ja kansainvälisen sporttibaaritunnelman ystäviä.

Lisätietoja

Pirjo Aalto​
Kaupallinen kehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy​
pirjo.aalto@yit.fi​
+358 50 500 2013​

Tapio Salo​
Hankejohtaja, YIT Rakennus Oy​
tapio.salo@yit.fi​
+358 50 505 2608​​

Esko Torsti​
Johtaja / Listaamattomat yritykset, Ilmarinen​
esko.torsti@ilmarinen.fi​
+358 50 629 42​​

Iina Vapaavuori​
Asiakaspäällikkö, YIT Rakennus Oy​
iina.vapaavuori@yit.fi​
+358 40 067 3561​

Monika Wszeborowska ​
PR Manager, LPP ​
Monika.Wszeborowska@lppsa.com
+48 519 010 990​

LPP-konserni: Puolalainen, vuonna 1991 perustettu Mistral-niminen vaatealan yritys muutti nimensä LPP-konserniksi vuonna 1995. Konsernilla on lähes 2000 liikettä 20 eri maassa, suurin osa Puolassa ja muualla Keski-Euroopassa. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli yli 1,6 miljardia euroa.

Mall of Tripla: Syksyllä 2019 avautuva Mall of Tripla on kaupunkikeskus, joka tarjoaa laajojen myymälä- ja ravintolapalveluiden lisäksi paljon uudenlaista kulttuuritoimintaa ja elämyksiä. Mall of Tripla on 250 liikkeellään Suomen suurin kauppakeskus, joka sijaitsee Triplan sydämessä. Tripla on kolmen korttelin kokonaisuus, johon kuuluu kauppakeskus, pysäköintilaitos, joukkoliikenneasema, asuntoja, hotelli ja toimistoja. Mall of Triplan rakennuttajana toimivan projektiyhtiön omistavat YIT, Ilmarinen, Onvest ja Fennia.

 

Ajankohtaista

Puita ja Ilmarisen toimistorakennus ulkoa, kuvituskuva.

Uutinen 31.3.2021

Pohjoismainen suurten sijoittajien vaikuttajayhteistyö laajensi huomiota veden kestävään käyttöön – vuosikertomus 2020 julkaistu

Pohjoismaisten eläkesijoittajien The Nordic Engagement Cooperation (NEC) -vaikuttajayhteistyö laajensi huomiotaan sijoituskohteiden kestävän veden käyttöön vuonna 2020. Kaikkiaan Ilmarisella oli vuoden 2020 lopussa käynnissä yhteensä 13 vaikuttamisprosessia, joista kahdeksan oli NEC-yhteistyön prosesseja.

Pohjoismainen suurten sijoittajien vaikuttajayhteistyö laajensi huomiota veden kestävään käyttöön – vuosikertomus 2020 julkaistu

Tiedote 30.3.2021

Glasshouse Helsinki avaa vastuullisten toimijoiden myymäläkonseptin Ilmarisen Aleksanterikadun kiinteistöön

Glasshouse Helsinki Oy avaa keväällä Ilmarisen omistamaan perinteikkääseen Aleksanterinkadun kiinteistöön, Aleksi 13 -tavaratalon entisiin tiloihin, uudenlaisen, tulevaisuuteen orientoituneen vastuullisen ajattelun myymäläkonseptin. Tarkoituksena on koota yhteen muodin, designin, taiteen, teollisten innovaatioiden ja kulttuurin toimijoita, joilla kaikilla on yhteisenä nimittäjänä tekemisessään vastuullisuuden näkemys.

Glasshouse Helsinki avaa vastuullisten toimijoiden myymäläkonseptin Ilmarisen Aleksanterikadun kiinteistöön

Tiedote 30.3.2021

Glasshouse Helsinki öppnar ett nytt butikskoncept kring hållbarhet samt en mötesplats i Helsingfors kärncentrum

Glasshouse Helsinki Ab öppnar under våren ett framtidsorienterat butikskoncept kring hållbarhet i Ilmarinens anrika fastighet på Alexandersgatan, tidigare Aleksi 13:s utrymmen. Målsättningen är att sammanföra aktörer inom mode, design, konst, industriell innovation och kultur som alla jobbar för en bättre och mer hållbar framtid

Glasshouse Helsinki öppnar ett nytt butikskoncept kring hållbarhet samt en mötesplats i Helsingfors kärncentrum
Lisää uutisia ja tiedotteita