Ilmarisen toimitilarakennus ulkoa, kuvituskuva.
Uutinen 1.3.2021

Työnantaja, katso asiakashyvitys ja maksunalennukset verkossa

Olemme laskeneet lopulliset asiakashyvityksesi ja muut maksunalennukset, jotka näet 3.3. alkaen kirjautumalla työnantajan verkkopalveluumme.

Pääsääntöisesti maksunalennukset huomioidaan tulevissa TyEL-laskuissa maaliskuusta alkaen, tai jos sinulla on erääntyviä maksamattomia laskuja, hyvitykset kohdistetaan ensin näihin laskuihin. Hyvitysten kohdistukset näet kirjautumalla verkkopalveluun ja katsomalla sieltä tiliotteen.

Korona-ajan TyEL-maksuprosentin alennus pienensi asiakashyvityksiä

Ilmarisen vahva vakavaraisuus ja kustannustehokkuus ovat vaikuttaneet asiakashyvityksiin positiivisesti. Viime keväänä puhjennut koronapandemia aiheutti kuitenkin sen, että TyEL-vakuutusmaksuprosenttia alennettiin 2,6 prosenttiyksikköä. Alennus koski touko-joulukuun 2020 välisenä aikana maksetuista palkoista kerättyjä TyEL-maksuja.

Työeläkeyhtiöt eivät voi maksaa asiakashyvityksiä alennetun TyEL-maksun ajalta. Kevään 2021 asiakashyvitys on näin ollen kolmannes normaalista. Asiakashyvitysten määrä pienenee riippumatta siitä, kuinka suuren osan vuodesta 2020 vakuutus on ollut voimassa.

Käytätkö Palkka.fi-palvelua palkanlaskennassa?

Palkka.fi-yrityskäyttäjänä nyt on hyvä hetki vaihtaa laskun lähettäjäksi Ilmarinen. Tällöin voimme kohdistaa asiakashyvityksen muodostuville laskulle. Yrityskäyttöliittymällä voit muuttaa laskun lähettäjän Palkka.fi:ssä työnantajan eläkevakuutuksen tietoihin. Valinta löytyy työnantajatietojen alta.

Jos haluat yhä ottaa TyEL-maksun tiedot Palkka.fi:stä, varmistathan, että meillä on ajantasainen vakuutuksenottajan tilinumero hyvityksen palautusta varten. Voit tarkastaa tietosi kirjautumalla verkkopalveluumme.

Ilmoita vakuutuksenottajan pankkitilinumero

Mahdollisia vakuutusmaksupalautuksia varten tarvitsemme pankkitilinumeron. Pääsääntöisesti asiakashyvitys ja muut maksunalennukset sekä palkkatietojen korjaamisesta muodostuva hyvitys kohdistetaan laskulle. Jos et saa laskuja Ilmariselta, palautamme rahat vakuutuksenottajan pankkitilille. Ilmoita tilinumero kirjautumalla verkkopalveluumme. Jos sinulla ei vielä ole tunnuksia, haethan ne asiointisi helpottamiseksi.

Täytä Ilmarisen verkkopalvelujen käyttösopimus (pdf)

Näin onnistuimme

Tämä graafi kertoo vertailun eläkeyhtiöiden asiakashyvityksen määrästä vuonna 2021 sekä sekä vertailun suhteessa palkkasummaan.


Lue myös

 

Ajankohtaista

Tiedote 24.1.2022

Laaja viestintäkampanja yrittäjien YEL-turvasta alkaa 24.1.2022

Eläketurvakeskuksen ja työeläkevakuutusyhtiöiden yhteinen viestintäkampanja yrittäjille YEL-vakuutusturvasta alkaa 24.1. Kampanja näkyy ja kuuluu valtakunnallisesti eri medioissa alkukevään ajan. Kampanjan aikana kerrotaan eläkevakuuttamisen merkityksestä yrittäjän elämässä.

Laaja viestintäkampanja yrittäjien YEL-turvasta alkaa 24.1.2022

Uutinen 24.1.2022

Suomen ja Japanin välinen sosiaaliturvasopimus voimaan 1.2.2022

Sosiaaliturvasopimus vaikuttaa Suomen ja Japanin välillä liikkuneiden ja liikkuvien henkilöiden sosiaaliturvaan, erityisesti eläketurvaan. Sopimuksen voimaantulon myötä sopimusvaltioon lähetetyt työntekijät välttävät kaksinkertaiset eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut. Pääsääntönä on, että henkilö vakuutetaan työskentelymaan lainsäädännön mukaan.

Suomen ja Japanin välinen sosiaaliturvasopimus voimaan 1.2.2022

Uutinen 20.1.2022

Työnantajien verkkopalvelua uudistetaan - Asiakkaiden toiveet näkyvät kehityksessä

Työnantajien asiointipalvelu saa uuden vakuutusnäkymän, johon on nostettu asiakastestien perusteella asiakkaitamme eniten kiinnostavat sisällöt. Uudistus tulee käyttöön ensivaiheessa niille TyEL-asiakkaille, jotka eivät kuulu maksuluokkamallin piiriin (työntekijöiden palkkasumma alle kaksi miljoonaa euroa).

Työnantajien verkkopalvelua uudistetaan - Asiakkaiden toiveet näkyvät kehityksessä
Lisää uutisia ja tiedotteita