Ilmarisen asiakkaat ovat tyytyväisiä - entistä useampi haluaa hoitaa asiansa verkossa

25.4.2014
|
Tiedote

Pienyritykset ja yrittäjät ovat tyytyväisiä Ilmarisen toimintaan, selviää Ilmarisen kyselytutkimuksesta. Entistä useampi vastaaja haluaa hoitaa työeläkeasiansa verkossa ja pitää työhyvinvointipalveluja tärkeinä.

Pienyritykset ja yrittäjät ovat tyytyväisiä Ilmarisen toimintaan. He antoivat Ilmarisen toiminnalle kokonaisuutena kouluarvosanan 8-.

- Tuloksissa ilahduttaa erityisesti se, että uudet asiakkaamme olivat entistä tyytyväisempiä. He ovat saaneet hyvää palvelua tilanteessa, jossa voi olla paljon uutta asiaa, kertoo Ilmarisen yhteysjohtaja Jukka Welling.

Yli puolet haluaa hoitaa työeläkeasiansa verkossa

Joka toinen (50 %) vastaaja hoitaa työeläkeasiansa mieluiten verkossa. Pienyritykset haluavat hoitaa asiansa verkossa (57 %) useammin kuin yrittäjät (44 %). Enemmistö kyselyyn vastanneista hoitaa asiansa kuitenkin puhelimitse. Puhelimitse asioitansa hoitaneiden osuus on laskenut tasaisesti vuodesta 2011, mutta vuosittain Ilmariseen tulee yli 100 000 puhelinsoittoa.

- Entistä useampi haluaa hoitaa asiansa verkossa ja tähän asiaan haluamme vastata yhä paremmilla verkkopalveluilla, Jukka Welling sanoo.

Myös pienet yritykset haluavat työhyvinvointipalveluita

Työhyvinvointi kiinnostaa entistä useampaa pienyritystä ja yrittäjää. Yli puolet (59 %) vastaajista pitää Ilmarisen työhyvinvointipalveluita erittäin tärkeinä tai tärkeinä.

- Ilmarinen tarjoaa kaikille asiakkailleen yrittäjistä lähtien työhyvinvointiseminaareja. Lisäksi Ilmarisen verkkosivuilla on tietoa ja työkaluja työhyvinvoinnin kehittämiseen, Jukka Welling muistuttaa.

- Oli hienoa saada runsaasti palautetta ja hyviä kehitysehdotuksia, kiittää Jukka Welling.

Ilmarinen selvittää vuosittain asiakkaidensa mielipiteitä Ilmarisesta ja sen palveluista. Vuonna 2013 Ilmarisen kyselyyn vastasi 722 pienyritystä tai yrittäjää.