ILMARINEN KEHITTÄÄ DIGITAALISIA INNOVAATIOITA YHDESSÄ SLUSHIN JA ACCENTUREN KANSSA

24.9.2015
|
Uutinen
image

Ilmarinen on aloittanut Accenturen sekä sijoittaja- ja kasvuyritystapahtuma Slushin kanssa yhteistyön, jonka tarkoituksena on tuoda yhtiöön digitaalisen liiketoiminnan innovaatioita ja startup-henkeä. Yhteistyö tarjoaa nuorille lahjakkuuksille mahdollisuuden osoittaa innovaatiokykyjään ja työskennellä Ilmarisen digitaalisten palveluiden kehittämisen parissa.

Merkittävä osa yhteistyötä on opiskelijoille suunnattu ADIC15-kilpailu, jossa opiskelijat pääsevät innovoimaan käytännön digitaalisia ratkaisuja asiakkaiden haasteisiin. Ilmarinen on yksi yrityksistä, joka on heittänyt haasteen opiskelijoiden ratkottaviksi. 

Ilmarisen tavoitteena on löytää käytännön digitaalisia ratkaisuja, jotka helpottaisivat erityisesti yrittäjien ja pk-yritysten elämää. Parhaassa tapauksessa aidosti arvoa tuottavat innovaatiot etenevät Ilmarisen palvelukehitykseen. 

Pienillä yrityksillä on tulevaisuuden taloudessa ja yhteiskunnassa yhä merkittävämpi rooli, sanoo Ilmarisen asiakkuuksista vastaava johtaja Timo Aro.
Näemme, kuinka hallinnollinen byrokratia hankaloittaa yrittäjien elämää. Ilmarinen haluaa tarjota apua näihin haasteisiin helppokäyttöisillä digitaalisilla palveluilla.

Työeläkeyhtiölle myös yrittäjän hyvinvointi on tärkeässä roolissa. Siksi kilpailuehdotusten toivotaan tuovan ratkaisuja yrittäjän elämän tasapainottamiseen.

Liian usein yrittäjä keskittyy vain liiketoimintaansa ja oma hyvinvointi unohtuu. Meidän tavoitteemme on, että yrittäjät ovat hyväkuntoisia ja menestyviä paitsi nyt, myös vuosikymmenten päästä, sanoo Ilmarisen työhyvinvointipäällikkö Katja Kortesoja, joka on yksi opiskelijatiimien valmentajista.

ADIC15-kilpailu huipentuu Slushissa 

Opiskelijatiimien ensimmäinen askel kohti Slush-tapahtumaa on koko päivän kestävä ideointityöpaja ADIC15 Case Day, jossa opiskelijat pääsevät hiomaan digitaalisia innovaatioitaan yhdessä kumppaniorganisaatioiden ja Accenturen asiantuntijoiden sekä Slushin järjestäjien kanssa. Päivän päätteeksi jokainen kumppaniorganisaatio valitsee kaksi opiskelijatiimiä, joiden ideoita sparrataan eteenpäin finaalia varten kuuden viikon ajan. ADIC15 Case Day järjestetään Helsingin Kellohallissa lauantaina 26. syyskuuta 2015. 

ADIC15-kilpailu huipentuu 12. marraskuuta Slush-tapahtumassa Messukeskuksessa, jossa 8 finalistitiimiä pääsee pitchaamaan ideansa ADIC15:n lavalla. Voittajatiimi saa palkinnoksi 10 000 euroa.

ADIC15-kilpailu on houkutellut opiskelijoita ympäri Suomea. Mukana on opiskelijoita niin Rovaniemeltä kuin Lappeenrannastakin yhteensä 19 eri yliopistosta ja korkeakoulusta. Suurin osa osallistujista on taloustieteiden ja teknisen alan opiskelijoita, mutta kilpailussa on mukana myös humanististen tieteiden ja esimerkiksi journalismin opiskelijoita. Hakuajan päättymispäivään 16. syyskuuta 2015 mennessä hakemuksen oli lähettänyt yli 180 opiskelijatiimiä, joista Case Dayhin valittiin 100.

Lisätietoa ADIC15-kilpailusta saa kilpailun kotisivuilta www.accenture.fi/adic2015 sekä seuraamalla kilpailua Facebookissa ja Twitterissä hashtag-tunnisteella #ADIC15

 Lisätietoa:
Timo Aro, johtaja, Asiakkuudet, p. 050 66575
Pekka Puustinen, kehitysjohtaja, asiakaskokemus ja yrityskulttuuri, p. 040 839 0813

 

Aihepiiri
Yrittäjä Ilmarinen