OPISKELIJOILTA UUSIA INNOVAATIOITA ILMARISEEN

9.11.2015
|
Tiedote

Ilmarinen on työskennellyt syksyn ajan uusien digitaalisten palveluiden parissa - yhdessä opiskelijoiden kanssa. Yhteistyö on osa Accenture Digital Innovation Challenge -kilpailua, jossa opiskelijat kilpailevat parhaasta digitaalisen palvelun kehittämisestä. Finalistit esitellään torstaina 12.11. Slush -kasvuyritystapahtuman lavalla.

Kesällä käynnistyneessä Accenture Digital Innovation Challenge -kilpailussa (ADIC15) opiskelijat ovat päässeet innovoimaan käytännön digitaalisia ratkaisuja asiakkaiden haasteisiin. Loppusuoralle on Ilmarisessa valikoitunut kaksi opiskelijatiimiä, jotka ovat kehittäneet omaa digitaalista palveluaan Ilmarisen yrittäjäasiakkaiden tarpeisiin. Tiimejä on valmennettu syksyn ajan sekä ilmarisen omien asiantuntijoiden että palvelukehitykseen erikoistuneiden asiantuntijavalmentajien toimesta.

− Meillä on Suomessa tarve uudenlaiselle eläkevakuutuspalvelulle. Huolimatta arvostetusta osaamisestamme ja tunnetusta brändistämme, jäämme pienemmille toimijoille usein etäiseksi, kertoo Ilmarisen asiakkuuksista vastaava johtaja Timo Aro syistä lähteä mukaan opiskelijayhteistyöhön.

− Haluamme kuitenkin palvella kaikella osaamisellamme kaikkia asiakkaitamme − noin 900 000 ihmistä. Opiskelijoiden kanssa tehtävästä yhteistyöstä olemme saaneet konkreettisia avauksia siitä, millaisia palvelumahdollisuuksia meille tarjoutuu uuden teknologian myötä.

Toinen Slushissa kilpailevista Ilmarisen tiimeistä on kehittänyt mobiilikonseptin, jossa kiireiset yrittäjät ja yritysten henkilöstö voivat järkeistää työtään, lisätä työn tuottavuutta, parantaa elämänlaatua ja siten vähentää merkittävästi työkyvyttömyysriskiään. Työkyvyttömyysriskin torjuminen on yksi eläkeyhtiön keskeisistä tehtävistä ja se tehdään tulevaisuudessa yhä enemmän yksilötasolla.

Toinen kilpailussa pitkälle edennyt palveluinnovaatio liittyy siihen, miten eläkeyhtiö voisi tukea suomalaisia pk-yrityksiä niiden kasvussa tarjoamalla alustan verkostoitumiseenyhdessä suurten yritysten kanssa. Lisäksi alusta tarjoaa mahdollisuuksia kehittymiseen, rahoitukseen ja uusiin asiakkuuksiin.

Ilmarinen aikoo hyödyntää kilpailun ideoita myös tosielämässä, kertoo Ilmarisen kehitysjohtaja Pekka Puustinen, joka on myös ollut mukana valmentamassa tiimejä.

− Meille on tärkeää, että suomalaiset yritykset kasvavat ja menestyvät sekä se, että työntekijät saavat mielekkään, terveen ja pitkän työuran. Jatkamme yhteistyötä opiskelijoiden kanssa ja tiedän, että Ilmarinen tulee näkymään pienempien asiakkaidemme arjessa monella uudella tavalla. Suomalainen työ ja sitä kautta kasvu tulee yhä enenevissä määrin näiden yritysten menestyksestä, kiteyttää Puustinen.

 
Lisätietoa:

Pekka Puustinen, kehitysjohtaja, asiakaskokemus ja yrityskulttuuri, p. 040 839 0813

Timo Aro, johtaja, Asiakkuudet, p. 050 66575
Lisätietoja verkosta www.accenture.fi/adic2015 . Seuraa kilpailua Facebookissa ja Twitterissä: #ADIC15.

 

Median edustajat ovat tervetulleita seuraamaan kilpailun finaalia Slushin yhteydessä järjestettävään Accenture Corporate Track -tapahtumaan torstaina 12.11. klo 8.30-12.10. Messukeskuksen Kokoustamoon (huone 203). Ilmoittautumiset viestintäpäällikkö Vappu Aura (vappu.aura@ilmarinen.fi, 050 560 4450)

Aihepiiri
Yrittäjä Ilmarinen