ILMARINEN RATKOO ACCENTUREN, SLUSHIN JA OPISKELIJOIDEN KANSSA LIIKETOIMINNAN DIGIHAASTEITA

28.10.2016 11:49:58
|
Uutinen
image

Kasvuyritystapahtuma Slushin, Accenturen ja opiskelijoiden yhteistyö viime vuodelta saa jatkoa. Myös Ilmarinen on mukana ratkomassa liiketoiminnan haasteita digikeinoin yhdessä opiskelijoiden kanssa.

Accenture Digital Innovation Challenge (ADIC) -kilpailussa yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijoiden muodostamat tiimit ratkovat kumppaniorganisaatioiden liiketoimintahaasteita ja ideoivat organisaatioihin ketteriä, digitaalisia ratkaisuja. Ilmarinen osallistuu kisaan toista kertaa. Viime vuonna Ilmarisen sparraama opiskelijatiimi voitti kilpailun.

Ilmariselle haluaa saada kisan kautta ideoita liiketoiminnan kehittämiseen oman talon ulkopuolelta.

– Viime vuoden kisa oli meille ja voittoisalle tiimillemme mahtava ja innostava kokemus. Kisan kautta saimme uutta potkua digihankkeidemme edistämiseen. Odotan innolla näkeväni tämän vuoden opiskelijatiimien esitykset. Meille on tärkeää saada palvelukehitykseensä tuoreita näkemyksiä, koska teemme työtä paitsi nykyisten myös tulevien sukupolvien palvelemiseksi. Nuorilla on monella tapaa paras kosketuspinta uudenlaiseen yrittäjyyteen ja työelämän muutokseen, sanoo Ilmarisen asiakkuusjohtaja Pekka Puustinen.

– Digitaalisesta asiakaskokemuksesta puhuttaessa unohtuu usein, että se edellyttää rajua muutosta myös asiakaskokemusta tarjoavassa organisaatiossa. Tämä muutos on täydessä käynnissä Ilmarisessa. Vanha fakta kuitenkin on, että yrityksen ulkopuolella on aina enemmän osaamista kuin sisäpuolella. ADIC-kisan lisäksi otamme myös asiakkaat entistä vahvemmin mukaan kehittämiseen Wauhdittamo-konseptimme kautta, kertoo Puustinen.

Tämänvuotiseen ADIC16-kilpailuun osallistuvat Ilmarisen lisäksi Cargoteciin kuuluva Kalmar, Maahanmuuttovirasto, Metso, Sanoma, Stora Enso ja UPM. Organisaatioiden edustajat valmentavat kisaan osallistuvia opiskelijatiimejä yhdessä asiantuntijoiden kanssa. Neljän viikon sparrausjakson jälkeen kilpailu huipentuu joulukuun 1. päivänä Slushiin, jossa finaaliin selvinneet opiskelijatiimit pitchaavat ideaansa Slushin ADIC16-lavalla. Voittajatiimi palkitaan 10 000 euron rahapalkinnolla.

Ilmarisen tavoitteena on löytää kilpailusta ratkaisuja, joilla yhtiö voisi parantaa erityisesti yrittäjien ja pk-yritysten työkykyä ja työssä jaksamista.

– Ilmarisessa on valtavasti työhyvinvointiin sekä työkykyjohtamiseen liittyvää osaamista, jonka haluamme tuoda myös pienimpien asiakasyritystemme käyttöön. Digitaalisilla ratkaisuilla tämä on mahdollista, sanoo Pekka Puustinen.

Kilpailuun haki tänä vuonna lähes 200 opiskelijaa 19 eri yliopistosta ja ammattikorkeakoulusta. Hakijoista 120 valittiin mukaan ADIC16 Case Day -ideointityöpajaan, jonka aikana opiskelijoilla on mahdollisuus kehittää ja jalostaa ideoitaan yhdessä kumppaniorganisaatioiden kanssa. Case dayn päätteeksi valitaan seitsemän parasta tiimiä, jotka pääsevät pitchaamaan ideoitaan Slushissa 1. joulukuuta. ADIC16 Case Day järjestetään Helsingin Telakassa 29. lokakuuta.