Ilmarisen asiakkaiden ja henkilöstön kehittäminen tuotti loistavia innovaatioita

17.5.2017 17:56:34
|
Tiedote
image

Ilmarisen Wauhdittamossa on kuluneen kevään aikana kehitetty yhdessä asiakkaiden kanssa rohkeammin ja nopeammin yhteistä tulevaisuutta. Yhteinen kehittäminen huipentui tänään suureen finaaliin, jossa tiimit esittelivät kehitystyönsä tulokset asiakkaille, henkilöstölle ja investointitiimille. Kaksi innovaatiota sai rahoituksen jatkokehitykseen.

Palveluita kehittämällä haettiin ratkaisuja mm. siihen, miten Ilmarinen voi parantaa työelämää ja työhyvinvointia sekä millaisia palveluita tarjota startup- ja kasvuyrityksille. Useamman tiimin kehittämisessä käsiteltiin myös tiedon läpinäkyvyyttä, MyDataa ja tekoälyä.

Tiimit olivat lyhyessä ajassa saaneet aikaan loistavia innovaatioita. Yhdeksän tiimiä esitteli toinen toistaan rohkeampia ja innovatiivisempia ideoita yleisölle ja investointitiimille. Asiakkaista ja Ilmarisen keskijohdosta muodostettu investointitiimi olikin kovan työn edessä valitessaan jatkoon pääseviä innovaatioita. 

Ensimmäisistä pitchauksista olivat kaikkien esitykset kehittyneet hyvään suuntaan. Itse prosessi on tässä yhtä tärkeä kuin lopputulos. Koko prosessi helpottaa asioiden implementointia Ilmarisessa. Osa asioista voi olla jo jollain lailla kehityksessä ja osa oli täysin uusia ideoita, sanoo asiakasinvestori Tapani Väisänen.

Kaikki esitykset olivat todella hienoja. Mahtavasti oli näin lyhyessä ajassa saatu rakennettua valmiita esityksiä, toteaa Ilmarisen investori Niina Rajakoski.

Innostunut ilmapiiri oli käsin kosketeltavaa, vau! Vaikka kaikkia kehitystöitä ei tässä kohtaa voida valita jatkoon, uskon että kaikki esitellyt ideat otetaan meillä jossain vaiheessa ja jollain lailla käyttöön, kertoo Tiina Nurmi.

Wauhdittamon toinen kierros käynnistyi Ilmarisessa vuodenvaihteessa tavoitteenaan tukea asiakasyritystemme kasvua ja menestystä yhdessä asiakkaiden kanssa. Lyhyessä ajassa keräsimme digitaalisen alustan kautta 80 laadukasta ideaa siitä, miten voimme vastata tavoitteeseen ja samalla jopa muuttaa koko työeläkealaa. Ideoista muodostettiin yhdeksän kehitystiimiä, joita reilu 50 henkilöä lähti kehittämään eteenpäin. Kehittäjistä 2/5  oli asiakkaitamme ja 3/5 ilmarislaisia.  

Kaikissa kehityshankkeissa korostui työn sujuvuus, työelämän laatu ja työssä jaksaminen sekä digitalisaatio uusien palvelujen mahdollistajana. Investointitiimi päätti rahoituksesta ja seuraavien hankkeiden jatkokehitykseen pääsystä:

  • Johtamisen edelläkävijyyttä miettineen tiimin ratkaisu on tuoda asiakkaiden tarpeisiin palvelu, joka toimii työyhteisön tilan mittarina ja tuo täältä signaalit esiin, myös hiljaiset. Tarttumalla ajoissa asioihin vältetään kalliit sairauspoissaolot sekä parannetaan työyhteisön hyvinvointia.
  • Läpinäkyviä prosesseja pohtineen tiimin ratkaisu tuo kokonaisvaltaista palvelua pienille ja keskisuurille yrityksille. Palvelu sisältää henkilökohtaista palvelua ja räätälöitäviä verkkopalveluja. 

Näimme tänään huikeita esityksiä ja heittäytymistä. Nämä ideat auttavat meitä kehittämään ja viemään eteenpäin asioita, joilla on oikeasti merkitystä ja jotka parhaimmillaan saattavat jopa muuttaa koko työeläkealaa. Uskon, että jokainen idea tulee varmasti tavalla tai toisella näkymään parantuneena palveluna asiakkaillemme, toteaa Wauhdittamon vetäjä Katja Atsar.

Wauhdittamon myötä Ilmarinen haluaa tuoda uudenlaista vauhtia sekä innovatiivista ja yrittäjähenkistä kulttuuria koko työeläkealalle.

Wauhdittamo on valittu finalistien joukkoon Suomen parhaita digitaalisia palveluita arvioivassa Blue Arrow Awards -kilpailussa. Tätä tulosta jännitämme huomenna 18.5., kertoo Atsar.

Lue lisää Wauhdittamosta osoitteesta www.ilmarinen.fi/wauhdittamo.

Lisätietoja: Katja Atsar, Wauhdittamon vetäjä, p. 040 505 6217 tai katja.atsar@ilmarinen.fi