ILMARISEN PAREMPI VIRE -PALVELU AUTTAA HUOLEHTIMAAN OMASTA HYVINVOINNISTA JA TYÖKYVYSTÄ

3.4.2017
|
Tiedote
image

Ilmarinen ja H2H Performance pilotoivat viime syksynä täysin uudenlaista digitaalista Parempi vire -palvelua, joka auttaa yksilöitä, työyhteisöjä ja yrityksiä energisoitumaan kohti parempaa työelämää. Loistavien tulosten ansiosta palvelu tarjotaan nyt kaikille Ilmarisen asiakkaille. Uudistunut palvelu on Ilmarisen asiakkaiden käytössä ma 3.4. alkaen.

Parempi vire -palvelu on digitaalinen työkalu yksilön työkyvyn ja kokonaishyvinvoinnin parantamiseksi. Älypuhelimissa toimiva palvelu on Suomen ensimmäinen eläkeyhtiön tarjoama, suoraan yksilölle suunnattu ja kokonaisvaltaisesti työkykyä sekä hyvinvointia parantava palvelu.

Parempi vire tuo työnantajalle ainutlaatuisen näkymän henkilöstön kokonaishyvinvoinnin tilaan ja mahdollisuuden seurata työkyvyn kehittymistä. Henkilöstölle se on puolestaan yhteisöllinen sekä motivoiva tapa pitää huolta omasta hyvinvoinnista. Parempi vire innostaa ja aktivoi yksilöllisesti muotoutuvilla sisällöillä läpi vuoden. Kokonaisvaltaisesti hyvinvointia ja itsensä johtamista työelämässä sekä vapaa-ajalla käsittelevät sisällöt ovat asiantuntijoiden räätälöimiä ja niiden teemat vaihtuvat neljä kertaa vuodessa.

– Palvelun kautta voi aloittaa huippuammattilaisten laatimia harjoitusohjelmia ja pitää vaivattomasti kirjaa esimerkiksi omasta ravinnosta, liikkumisesta ja levosta. Parempi vire tekee työkyvyn parantamisesta yhteisöllistä, koska palvelussa voi kannustaa ja kehua työkavereita kohti pysyvää muutosta, sanoo Ilmarisen asiakkuuksista vastaava johtaja Pekka Puustinen.  

Hyvinvointia edistävät teot ovat vaikuttavampia, kun niistä tulee toistuva tapa. Parempi vire –palvelun avulla yrityksen henkilöstö voi muodostaa uusia, terveellisiä tapoja työssä ja vapaa-ajalla. Työnantaja puolestaan saa kokonaisnäkymän henkilöstön hyvinvointiin. Yritykselle palvelu onkin tehokas tapa työkyvyn, tuottavuuden ja menestyksen lisäämiseen sekä mittaamiseen.

Palvelun pilotti oli menestys
Palvelun teemajaksot kestävät 12 viikkoa kerrallaan ja sisältävät muun muassa henkilökohtaisen kartoituskyselyn, tapojen muuttamiseen ohjaavia haasteita sekä opastavia tietoiskuja ja videoita esimerkiksi kannustavasta työkulttuurista. Käyttäjille on tarjolla myös noin 40 ammattilaisten laatimaa harjoitusohjelmaa ja yli 500 kirjattavaa aktiviteettilajia.

– Parempi vire tekee henkilöstön hyvinvoinnista huolehtimisesta ja työkykyjohtamisesta digitaalista. Palvelu tuottaa Ilmarisen Parempaa työelämää -ohjaamoon jatkossa kokonaiskuvaa yritysten työkyvyn tasosta. Asiakkaidemme menestys on myös Ilmarisen onnistumisen tärkeimpiä mittareita, sanoo Ilmarisen palvelujohtaja Mika Paananen.

Parempi vire -palvelua pilotoitiin viime syksynä Ilmarisen asiakkailla. Pilottikäyttäjien palaute oli todella innostunutta: 72 prosenttia kertoi muuttaneensa elämäntapojaan palvelun avulla ja 77 prosenttia kertoi antavansa enemmän positiivista palautetta työkavereilleen!

– Lähdimme palautteen perusteella kehittämään seuraavasta versiosta entistä parempaa, kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kattavaa ja työkykyä parantavaa palvelua. Parempi vire tarjotaan pilottivaiheen jälkeen osana Parempaa työelämää -työkykypalvelujamme yhä laajemmalle joukolle asiakkaitamme, kertoo Mika Paananen.

Uudistunut palvelu on Ilmarisen asiakkaiden käytössä ma 3.4. alkaen. Parempi vire on Ilmarisen ja H2H Performancen yhteistyön tulos. H2H Performance Oy syntyi vuonna 2015 ohjelmistoyhtiö HeiaHeian ja valmennusyhtiö Hintsa Performance Oy:n fuusiossa.

– Yhteinen tavoitteemme Ilmarisen kanssa on ymmärtää paremmin ihmisten arkipäivää ja samalla yritysten työhyvinvoinnin tilaa sekä tarjota välineitä hyvinvoinnin parantamiseen. Palvelun avulla viemme hyvinvoinnin seuraamisen ja kehittämisen suoraan yritysten ja henkilöstön arkipäivään, H2H Performancen toimitusjohtaja Jussi Räisänen sanoo.

Lisätietoja:
Mika Paananen, palvelujohtaja, Ilmarinen, 050 577 9431
Pekka Puustinen, johtaja, asiakkuudet, Ilmarinen, 040 839 0813
Jussi Räisänen, toimitusjohtaja, H2H Performance Oy, 050 386 6550
www.ilmarinen.fi/parempivire