Ilmarinen arvioitiin Suomen vastuullisimmaksi eläkeyhtiöksi

12.4.2018
|
Uutinen
image

Ilmarinen arvioitiin suomalaisista eläkeyhtiöistä vastuullisimmaksi Pohjoismaiden laajimmassa bränditutkimuksessa, jossa kysyttiin suomalaisten näkemyksiä tunnettujen yritysten vastuullisuudesta.

Ilmarinen nousi eläkealan vastuullisimmaksi yhtiöksi Sustainable Brand Index -tutkimuksessa, jossa tutkitaan kuluttajien näkemyksiä eri alojen vastuullisimmista toimijoista. Koko tutkimuksen vastuullisimmaksi brändiksi arvioitiin Valio.

 – Hienoa, että suomalaiset kokevat Ilmarisen vastuullisimmaksi eläkeyhtiöksi. Vastuullisuus onkin yksi arvoistamme ja osa arkea. Siksi vastuullisuus näkyy kaikessa, mitä teemme. Huolehdimme suomalaisen sosiaaliturvan keskeisestä osasta: eläketurvasta. Työeläke vaikuttaa suoraan suomalaisten hyvinvointiin. Tehtävän hoito edellyttää vastuullisuutta jokaiselta työntekijältämme. Koko toimintamme perustuu luottamukseen ja luottamus puolestaan rakentuu vastuulliselle toiminnalle, sanoo Ilmarisen yhteiskuntasuhdejohtaja Jaakko Kiander.

Eläkealan TOP 5 tutkimuksessa:

1. Ilmarinen
2. Varma
3. Elo
4. KEVA
5. Mandatum

Vastuullista sijoittamista

Vastuullisuus on tärkeä osa Ilmarisen sijoitustoimintaa. Sijoitamme eläkevarat niin, että niiden tuotto turvaa myös tulevien sukupolvien eläkkeet. Otamme sijoituspäätöksissä huomioon myös sijoituskohteiden vastuullisuuden.

– Olemme tehneet Ilmarisessa pitkäjänteistä työtä vastuullisuuden edistämiseksi ja erityisesti sijoitustoiminnassa työskentelevän henkilöstön sitouttamiseksi ja osaamisen kasvattamiseksi sekä kunnianhimoisten tavoitteiden asettamiseksi. Vastuullisuus on jatkuvasti liikkuva maali ja seuraamme siksi alan kehitystä myös kansainvälisesti. Samalla kannustamme myös sijoituskohteitamme ja sidosryhmiämme edistämään vastuullisuutta omalta osaltaan, sanoo Ilmarisen sijoitusjohtaja Mikko Mursula.

Sustainable Brand Index on Pohjoismaiden suurin vastuullisuustutkimus. Tutkimus on tehty vuodesta 2011 lähtien. Tutkimuksen tavoitteena on levittää ja lisätä kestävää kehitystä koskevaa tietoa. Vuoden 2018 tutkimuksessa haastateltiin yhteensä noin 40 000 vastaajaa Pohjoismaissa: 16 600 Ruotsissa, 6 200 Norjassa, 7 000 Tanskassa ja 9 600 Suomessa. Tutkimusten kohderyhmänä ovat 16–70-vuotiaat kyseisissä maissa. Otos edustaa kyseisen maan väestörakennetta. Haastattelut tehtiin tammi–maaliskuussa 2018. 

Lisätietoja:
Sustainable Brand Index -tutkimus