Vuoden täyttävä Kämp Garden on lunastanut odotukset - yhteisöllinen ja vastuullinen konsepti on triplannut kävimäärät

7.10.2019
|
Uutinen
image

Koko kaupan ala on murroksessa. Sekä digitalisaatio että vastuullisuuteen liittyvät kysymykset muuttavat kulutustottumuksia vauhdilla sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Vuosi sitten Kämp Gallerian kakkoskerrokseen avattu Kämp Garden on vastannut tähän tarpeeseen keskittymällä yhteisöllisyyteen, elämyksellisyyteen ja hyvään palveluun sekä keräämällä yhteen vastuullisia toimijoita.

Konsepti on osoittautunut toimivaksi. Kämp Gallerian toisen kerroksen kävijämäärät ovat kolminkertaistuneet ja myynnit ovat kasvaneet merkittävästi. Ilmarinen omistaa Kämp Gallerian.

Keskiössä vastuullisuus ja yhteisöllisyys

Vastuullisuus ohjaa Kämp Gardenin toimintaa ja lähes kaikki Gardenissa myytävät tuotteet ovat lähituotettuja EU:n alueella, kertoo Gardenin konseptista ja kehittämisestä vastaavan Juni Communicationin toimitusjohtaja Miia Koski.

Kämp Gardenissa toimiville yrityksille tuotteiden pitkäikäisyys on tärkeä kriteeri ja osa heidän vastuullisuusajatteluaan, näin ollen materiaalin pitää olla kulutusta hyvin kestävää ja muotoilun klassista mutta ajassa kiinni olevaa.

Useat Gardenin brändit tarjoavat tuotteiden huolto- ja korjauspalveluita ja uusia palveluita, kuten vaatelainaamon perustamista, Gardeniin selvitetään.

Kämp Garden on valittu ensimmäisten pilottiyritysten joukossa mukaan My Helsingin “Valitse Vastuullisemmin” palveluun joka listaa Helsingin vastuullisia yrityksiä kestävien valintojen tekemistä helpottamaan.

Kämp Garden valittiin myös Helsinki Design Awardsin “Vuoden Teko” sarjassa finalistien joukkoon ja on ehdolla Nordic Council of Shopping Centersin “Vuoden Innovaatio” kategoriassa.

Gardenissa avautuu marraskuussa uusia liikkeitä

Kämp Gardenin liikevalikoima laajenee syksyn 2019 aikana, kun mukaan tulee uusia suomalaisia brändejä. Tärkeä tekijä Gardenissa on toimijoiden hyvä yhteishenki ja erilaiset tapahtuma kokonaisuudet. 

Kämp Garden on vastaus kaupan alan murrokseen. Erikoistumalla ja massasta erottumalla on mahdollisuus saavuttaa kasvua niin kävijöiden kuin myyntienkin suhteen, sanoo Ilmarisen vuokrauspäällikkö Ville Laurila.

Lue myös: Vaatteet ja aatteet -paneeli Kämp Gardenissa