Vakuutukset tulorekisterissä - Katso suositun kyselytunnin tallenne

5.6.2019
|
Uutinen
image

Ilmoitetaanko tapaturmavakuutuksetkin tulorekisteriin? Miten kesätyöntekijän palkanmaksutiedot ilmoitetaan? Mistä tiedän, onko ilmoitus tehty oikein tulorekisteriin? Muun muassa näihin kysymyksiin pureuduttiin palkkahallinnon ammattilaisille suunnatussa tulorekisteri-webinarissa toukokuun lopussa.

Ilmarisen 27.5.2019 järjestämä kyselytunti keskittyi tällä kertaa työeläke- ja tapaturmavakuutuksia koskeviin teemoihin. Vastaamassa olivat Ilmarisen asiantuntijat sekä ensimmäistä kertaa myös tapaturmavakuuttamisen asiantuntija, vakuutuspäällikkö Antti Vaissalo Pohjola Vakuutus Oy:n tapaturmavakuutuksista.

Erityisesti askarruttivat palkkatietojen ilmoittamiseen, korjaamiseen sekä luontoisetuvirheisiin ja tuplailmoituksiin liittyvät asiat. Juuri nämä ilmoitustyypit myös aiheuttavat eniten korjaustarpeita kirjauksiin.

On hyvä huomata, että tulorekisterin seuraavat vaiheet tarkentuivat pian webinarin jälkeen. Uuden aikataulun mukaan tulorekisterin on tarkoitus laajentua kahdessa vaiheessa. Toisin kuin webinarissa mainitaan, eläke- ja etuustiedot ilmoitetaan tulorekisteriin vasta vuonna 2021.

Tutustu

Lue myös