Uutinen 23.11.2023

Työnantaja, palkkatiedot tulorekisteriin viimeistään 5.1.2024

On tärkeää, että kaikki joulukuussa työntekijöillesi maksamasi palkat ovat tiedossamme määräaikaan mennessä, jotta voimme laskea asiakashyvitykset oikein. Ilmoitathan siis joulukuun palkkatiedot tulorekisteriin 5.1.2024 mennessä. Laskemme lopullisen asiakashyvityksen heti vuoden alussa.

Asiakkaana saat asiakashyvitystä suhteessa maksamiisi palkkoihin. Summaan vaikuttaa yrityksesi toteutunut palkkasumma vuonna 2023. Lisäksi asiakashyvityksen määrään vaikuttaa edellisten vuosien palkkasummahistoria. Tämän vuoksi on tärkeää, että palkkatietoilmoituksesi ovat tulorekisterissä ajoissa. Näin varmistat, että kaikki maksusi tulevat huomioiduiksi, kun teemme vuodenvaihteen laskentoja.

Tarkistathan samalla koko vuoden 2023 palkkatiedot.

Tiedote 26.4.2024

Ilmarisen sijoitustuotto 3,2 prosenttia, ja tehokkuus parani edelleen

Työeläkeyhtiö Ilmarisen sijoitusten tuotto oli tammi–maaliskuussa 3,2 prosenttia. Yhtiön kustannustehokkuus parani edelleen vakuutusmaksutulon kasvaessa ja eläketurvan tuottamiseen tarvittavien hoitokulujen laskiessa. – Olemme jatkaneet menestyksekkäästi Ilmarisen strategian toteuttamista ja kasvattaneet tuottavuuttamme viimeisten kuuden vuoden aikana merkittävästi, toteaa Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

Ilmarisen sijoitustuotto 3,2 prosenttia, ja tehokkuus parani edelleen

Tiedote 15.4.2024

Ilmarisen uudistettu suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku voimistui

Työntekijämäärä laski maaliskuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -2,9 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista eniten laskivat henkilöstövuokraus sekä rakentaminen. Alueellisesti tarkasteltuna työntekijämäärä laski joka puolella Suomea. Uudistettuun suhdanneindeksiin mukaan laskettavat toimialat kattavat nyt valtaosan yksityisestä sektorista.

Ilmarisen uudistettu suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku voimistui