Uutinen 23.11.2023

Työnantaja, palkkatiedot tulorekisteriin viimeistään 5.1.2024

On tärkeää, että kaikki joulukuussa työntekijöillesi maksamasi palkat ovat tiedossamme määräaikaan mennessä, jotta voimme laskea asiakashyvitykset oikein. Ilmoitathan siis joulukuun palkkatiedot tulorekisteriin 5.1.2024 mennessä. Laskemme lopullisen asiakashyvityksen heti vuoden alussa.

Asiakkaana saat asiakashyvitystä suhteessa maksamiisi palkkoihin. Summaan vaikuttaa yrityksesi toteutunut palkkasumma vuonna 2023. Lisäksi asiakashyvityksen määrään vaikuttaa edellisten vuosien palkkasummahistoria. Tämän vuoksi on tärkeää, että palkkatietoilmoituksesi ovat tulorekisterissä ajoissa. Näin varmistat, että kaikki maksusi tulevat huomioiduiksi, kun teemme vuodenvaihteen laskentoja.

Tarkistathan samalla koko vuoden 2023 palkkatiedot.

Tiedote 14.2.2024

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku jatkuu

Työntekijämäärä laski tammikuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -2,6 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista eniten laskivat henkilöstövuokraus, rakentaminen sekä majoitus- ja ravitsemusala. Alueellisesti tarkasteltuna työntekijämäärä laski eniten Itä- ja Pohjois-Suomessa.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku jatkuu

Tiedote 15.1.2024

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku voimistui

Työntekijämäärä laski joulukuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä lähes kolme prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista jyrkimmin laskivat jälleen henkilöstövuokraus ja rakentaminen. Alueellisesti tarkasteltuna työntekijämäärä laski eniten Itä- ja Pohjois-Suomessa.

Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku voimistui