Ilmarinen kokeilee puherobotiikkaa yhteydenpidossa yrittäjiin
Ilmarinen laajentaa yhteydenpitotapoja yrittäjille ja kokeilee puherobotiikan käyttämistä joulukuussa. Osa yrittäjistä saa puhelun Ilmari-robotilta, joka ihmisen äänellä kertoo olevansa automaattinen puhelu. Puhelun aikana robottimme tiedustelee, onko yrittäjän työpanoksessa tapahtunut muutosta.
Kokeilun tarkoituksena on herättää yrittäjä pohtimaan omaa työtuloaan ja sen vaikutusta sosiaaliturvaan sekä eläkkeeseen. Ohjaamme yrittäjän saamaan lisätietoa työtulosta ja kerromme, miten hän voi muuttaa työtuloaan. Kokeilu on kohdennettu yrittäjiin, jotka eivät ole tehneet työtuloonsa muutoksia useampaan vuoteen.
Robottimme toimii asiakasystävällisesti ja soittaa yrittäjille työpäivän jälkeen ennen iltaa. Puhelun aikana kartoitamme, onko yrittäjän toiminnassa tapahtunut muutoksia ja onko työtulo ajan tasalla. Robotin kysymyksiin vastataan puhelimen numeronäppäimiä painamalla. Jos yrittäjä ei ehdi puheluun vastata, voi hän kuunnella työtuloa koskevan viestimme soittamalla takaisin samaan numeroon, mistä puhelu on tullut. Kokeilu päättyy ennen joulua. Mahdolliset työtulo- ja yhteystietomuutokset voi yrittäjä hoitaa helposti ja turvallisesti kirjautumalla ilmarinen.fi -etusivulta Yrittäjän asiointi -palveluun.
– Kyse on uudenlaisesta tavasta olla yhteydessä yrittäjiin. Haluamme robotin avulla kokeilla, miten voimme aktiivisemmin ja tehokkaammin auttaa asiakkaitamme ajankohtaisissa asioissa. Soittorobotit ovat monelle meistä vielä uusia ja vieraita, joten lähdemme liikkeelle pilotin avulla. Keräämme tämän ensimmäisen puherobottikokeilumme avulla ymmärrystä, miten yrittäjät kokevat soittorobotin käytön. Odotan itsekin, milloin kännykkään kilahtaa ensimmäinen puherobotin soitto, kertoo vakuutusjohtaja Minna Hakkarainen.
Puheluiden lopussa robotti pyytää vastaajilta palautetta puhelusta. Yrittäjät voivat antaa palautetta kokemuksestaan robottipuheluista myös verkkopalvelumme palautelomakkeen kautta.
Lisätiedot:
- Vakuutusjohtaja Minna Hakkarainen, minna.hakkarainen@ilmarinen.fi, p. 050 3667 467
- Yrittäjän työtulo vakuutuksen perustana
Ajankohtaista
Ilmarisen sijoitustuotto 3,2 prosenttia, ja tehokkuus parani edelleen
Työeläkeyhtiö Ilmarisen sijoitusten tuotto oli tammi–maaliskuussa 3,2 prosenttia. Yhtiön kustannustehokkuus parani edelleen vakuutusmaksutulon kasvaessa ja eläketurvan tuottamiseen tarvittavien hoitokulujen laskiessa. – Olemme jatkaneet menestyksekkäästi Ilmarisen strategian toteuttamista ja kasvattaneet tuottavuuttamme viimeisten kuuden vuoden aikana merkittävästi, toteaa Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.
Ilmarisen uudistettu suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku voimistui
Työntekijämäärä laski maaliskuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -2,9 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Seuratuista toimialoista eniten laskivat henkilöstövuokraus sekä rakentaminen. Alueellisesti tarkasteltuna työntekijämäärä laski joka puolella Suomea. Uudistettuun suhdanneindeksiin mukaan laskettavat toimialat kattavat nyt valtaosan yksityisestä sektorista.
Tulossa tänä vuonna: YEL-laskut automaattisesti sähköisinä
Lähetämme jatkossa YEL-laskut automaattisesti sähköisesti, kun laskun maksaja on verkkolaskuja vastaanottava yritys.