Skicka ett skyddat meddelande till kundtjänst
Du kan skicka ett skyddat meddelande och bilaga till vår kundtjänst.
Använd webbtjänsten i första hand – du får ditt ärende behandlat snabbare
Du kan sköta dina egna pensions- och rehabiliteringsärenden genom att logga in på MinPension. Där kan du ställa frågor via chatten och skicka meddelanden eller dokument.
Om du vill ta hand om försäkringsärenden kan du logga in på webbtjänsten för företagare eller arbetsgivare.
Webbtjänsten är enkel att använda och vi kan behandla ditt ärende snabbare.
Om du inte kan logga in för att sköta dina ärenden kan du skicka ett skyddat meddelande nedan
Ange följande i ditt meddelande:
- personbeteckning
- för- och efternamn
- telefonnummer
- vid försäkringsrelaterade frågor försäkringsnummer/FO-nummer
- eventuella andra identifieringsuppgifter som behövs för behandling av ärendet
Observera att maxstorleken för bilagor är 25 MB.
Välj ett ämne som ditt meddelande gäller
-
Kontonummeravisering för avgiftetåterbetalning
Som försäkringskund kan du ange ditt kontonummer i detta formulär.
Ange kontonumret -
Bilagor från arbetsgivare eller myndigheter
Representanter för företagshälsovård, myndigheter och arbetsgivare kan skicka in till exempel läkarutlåtanden eller andra bilagor som gäller pensionssökande.
Skicka bilaga -
ArPL- eller FöPL-försäkring
-
Redogörelser till löneanmälningar
Anvisningar för att skicka meddelanden
- Ange din e-postadress i avsändarfältet. Klicka på Fortsätt.
- Skriv ett ämne och ditt meddelande. Inkludera dina kontaktuppgifter och eventuella andra identifieringsuppgifter i meddelandet.
- Lägg till en bilaga vid behov.
- Klicka på Skicka.