Webbtjänsten för arbetsgivare
I webbtjänsten sköter du alla dina försäkringsärenden när det passar dig bäst.
Webbtjänsten för arbetsgivare
I webbtjänsten sköter du alla dina försäkringsärenden när det är lämpligt för dig. I webbtjänsten ser du till exempel uppgifterna på inkommande fakturor. ArPL-intyg och kontoutdrag på dina försäkringar får du endast i vår webbtjänst. I webbtjänsten ser du de löner du anmält till inkomstregistret några timmar efter att du anmält dem. Du ser lönerna specificerade enligt arbetstagare. På så sätt kan du säkerställa att fakturan du fått grundar sig på korrekta uppgifter.
Om du ännu inte är kund hos oss, läs mer om ArPL-försäkringen här.
Gör så här för att börja använda webbtjänsten
Du får tillgång till webbtjänsten genom att beställa användarnamn och lösenord av oss. Beställ användarnamn och lösenord genom att fylla i användaravtalet för webbtjänsten (pdf) och skicka det till oss genom att klicka på Skicka bilaga. Genom avtalet kan du också ge exempelvis en bokföringsbyrå fullmakt att sköta dina försäkringsärenden.
Om du är en tillfällig arbetsgivare kan du till exempel använda Palkka.fi, PikaPalkka® eller Oima.fi.
Hur loggar jag in?
Du loggar in enkelt i webbtjänsten för företagare med dina personliga bankkoder. Du kan få alla dina försäkringar under ett och samma användarnamn genom att logga in i vår webbtjänst och skicka oss ett meddelande om detta. Läs mer om vår webbtjänst för företagare.
Samtliga löneuppgifter anmäls sedan 1.1.2019 till inkomstregistret.
Läs mer om anmälan av löneuppgifter