Artikkelit

Teknofestarit Ilmarisessa – varmistamme digitalisoitumisen yhteisen tanssin sujumisen

Saisinko luvan? Näin esitettiin kutsu yhteiseen tanssiin Ilmarisella. Tällä kertaa tanssin koreografia oli kuvioitu yhteistyön askeleiksi.

Niin kuin paritanssi, vaatii myös Ilmarisen digitalisaatio saumatonta ja vahvaa yhteistyötä eri toimijoiden kesken. Tästä oli kyse, kun keskustelimme ”yhteistyön tanssiaskelista” Ilmarisella järjestetyissä Teknofestareilla. Ilmarinen digitalisoituu palveluprosesseja uudistamalla. Hyödynnämme siinä laajasti moderneja teknologioita sekä dataa tuomaan tehokkuutta ja parantamaan digitaalisten palveluiden saatavuutta sekä helppokäyttöisyyttä. Tämä kaikki vaatii vahvaa jaettua tahtotilaa sekä jatkuvaa ja pitkäkestoista yhteistyötä alan toimijoiden sekä asiakkaiden välillä. Teema oli vahvasti läsnä Ilmarisen Teknofestareilla, kun pohdimme digipalveluiden tulevaisuutta yhdessä strategisten kumppaneidemme kanssa. 

Moninaista yhteistyötä asiakkaiden hyväksi 

Oleellista digitaalisten palveluiden kehityksen onnistumisessa on liiketoimintatarpeiden ja modernien teknologioiden tiivis tanssiote. 

– Ilmarisen strategian mukaisessa digimatkassa korostuu vahvasti yhteinen tekeminen. Tiivis yhteistyö organisaation sisällä on olennaista. Mutta tekeminen ei myöskään onnistu vain ilmarislaisten voimin vaan mukaan digitalisaatioon on ollut tähdellistä pyytää niin asiakkaamme, kumppanimme kuin muutkin alan toimijat. Hyödynnämme digitalisaation mahdollisuuksia palvellaksemme asiakkaitamme ketterämmin, nopeammin, monipuolisemmin, ennakoivammin. Joukkuepelillä saamme tulosta: integroituneet liiketoiminta, teknologia ja data vauhdittavat digitalisaatiota ja luovat asiakaskeskeistä liiketoimintajoustavuutta. Asiakkaiden kuuntelu on ytimessä, toteaa Ilmarisen teknologia- ja kehitysjohtaja Mikko Lantto 

Digimatka jatkuu 

Alkusyksystä Ilmarisessa järjestetyissä Teknofestareissa ohjelmassa oli inspiroivia puheita, syventäviä paneelikeskusteluja ja asiantuntijoiden ständejä erilaisine digipalveluesittelyineen. Teknofestarien keskusteluissa oli mukana myös Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalveluiden johtaja Tiina Nurmi: 

– Oli ilahduttavaa nähdä keskeiset strategiset kumppanimme ja ilmarislaiset osaajat yhtenä joukkueena keskustelemassa digitalisaatiosta sekä pohtimassa toimijoiden yhteisiä ratkaisuja vaativia kysymyksiä. Asiakkaamme kaipaavat yhä helppokäyttöisempiä ja nopeasti saatavilla olevia palveluita. Tähän vaatimukseen vastaamme tuntemalla asiakkaan tarpeet ja prosessit. Dataa hyödyntäen mahdollistamme liiketoimintaprosessien digitalisoitumisen ja luomme tehokkuutta sekä palveluiden oikea-aikaista saatavuutta.  

– Työeläkeala muuttuu yhä nopeammin ja ratkaisun löytäminen vaatii syvempää ja kokonaisvaltaisempaa vuoropuhelua alan toimijoiden välillä. Meidän täytyy varmistaa kokonaisvaltainen ymmärrys yhteistyössä strategisten kumppaneiden, lainsäätäjän ja Ilmarisen kanssa, jotta digitalisaatiota tukeva kokonaisratkaisu on löydettävissä. Tästä juuri oli kysymys Teknofestari-tilaisuudessamme. Ja vuoropuhelu jatkuu arjessa, Mikko Lantto toteaa. 

Lue ja katso lisää 

Kuva: Ilmarisen teknologia- ja kehitysjohtaja Mikko Lantto avasi festivaalin.

Lisää aiheesta

Artikkelit 10.12.2024

Canonilla arvostetaan konkareita – jatkuva oppiminen pitää työkykyä yllä

Canon on Japanissa vuonna 1937 perustettu globaali teknologiayritys. Suomessa Canon on toiminut 1980-luvun alusta lähtien. Lähes yhtä kauan yhtiössä työskennellyt Harry Heinonen on pysynyt mukana alan kehityksessä jatkuvan koulutuksen avulla. Canonilla suunnitelmallinen työkykyjohtaminen tukeekin työssä jatkamista. Hyvä työ näkyy myös yrityksen maksuluokassa.

Canonilla arvostetaan konkareita – jatkuva oppiminen pitää työkykyä yllä
Lisää ajankohtaisia artikkeleita