Työnantajien verkkopalvelua uudistetaan - Asiakkaiden toiveet näkyvät kehityksessä
Työnantajien asiointipalvelu saa uuden vakuutusnäkymän, johon on nostettu asiakastestien perusteella asiakkaitamme eniten kiinnostavat sisällöt. Uudistus tulee käyttöön ensivaiheessa niille TyEL-asiakkaille, jotka eivät kuulu maksuluokkamallin piiriin (työntekijöiden palkkasumma alle kaksi miljoonaa euroa).
Verkkopalvelu-uudistuksen keskeisin tavoite on parantaa asiakkaidemme palvelukokemusta, ja taustalla tehdään myös palvelun teknologian uudistus. Ensimmäisessä vaiheessa eri toimintojen sivut, kuten esimerkiksi TyEL-todistuksen avaussivu, pysyvät ennallaan. Sen sijaan tiedot ja toiminnot asiointipalvelun etusivulla mukautuvat entistä paremmin kunkin asiakkaan tarpeen mukaan.
Uuden kirjautumisnäkymän ensimmäiseksi osioksi asiakkaat nostivat TyEL-laskut, maksuprosentit ja laskuihin liittyvät toiminnot. Asiakkaiden toiveiden mukaisesti samaan näkymään tuotiin myös esimerkiksi kuvaaja asiakashyvityksen kehityksestä.
Ennen palvelun rakentamista Ilmarisen asiakkaat pääsivät testaamaan uudistuvan palvelun prototyyppiä.
– Upeaa, että asiakkaamme ovat antaneet arvokasta aikaansa ja osallistuneet palvelun kehittämiseen, kiittelee Ilmarisen kehityspäällikkö Maarit Ojaranta.
Kehitystyö jatkuu vuonna 2022
Nyt tehty kehitystyö näkyy asiakkaille vaiheittain. Maksuluokkamallin piiriin kuuluvien asiakkaiden (työntekijöiden palkkasumma yli kaksi miljoonaa euroa) palveluiden uudistaminen aloitetaan vaiheittain vuoden 2022 aikana.
– Lähtökohta digitaalisen asioinnin kehittämisessä on, että lähes kaikki asiat voi hoitaa verkossa helposti ja turvallisesti silloin, kun asiakkaillemme parhaiten sopii. Haluamme jatkuvasti kehittää asiakkaidemme kanssa yhdessä entistä parempaa palvelua ja asioinnin sujuvuus on meille erityisen tärkeää, sanoo prosessinjohtaja Hanna Haikonen Ilmarisen vakuutus- ja eläkepalvelut -linjalta.
Asiakas näkee työnantajien asiointipalvelussa esimerkiksi tulevien laskujen tiedot ja saa TyEL-todistuksen sekä vakuutuksen tiliotteen. Lisäksi verkkopalvelusta näkee tulorekisteriin ilmoitetut palkat muutaman tunnin kuluttua ilmoituksesta. Palvelusta voi myös lähettää viestejä Ilmariseen turvallisesti. Verkkopalvelut ovat käytettävissä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.
- Lue lisää työnantajan verkkopalvelusta
Ajankohtaista
Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku kiihtyi jälleen
Työntekijämäärä väheni marraskuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -1,1 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Kyseessä oli suurin yksittäisen kuukauden aikana tapahtunut muutos yli 2,5 vuoteen.
Ilmarisen nimissä lähetetty huijausviestejä
Olethan tarkkana, jos saat meiltä tekstiviestin tai sähköpostia. Viime aikoina on havaittu huijaustekstiviestejä, joissa Ilmarisen nimissä pyydetään tunnistautumaan pankkiin erillisellä sivustolla osoitteessa llmarinen.help/ ilmarinen.com / ilmarinen-asiointi.com. Kyseessä on tietojenkalasteluyritys, jonka tarkoituksena on saada haltuun henkilökohtaisia tietoja, kuten verkkopankkitunnuksia.
Yrittäjä, työeläkemaksun korkokäsittely muuttuu 1.1.2026 alkaen
Yrittäjän eläkelain (YEL) mukaiset eläkevakuutusmaksujen ehdot muuttuvat tammikuun alussa. Muutos koskee työeläkemaksun koron laskentaa.