Uutinen 11.3.2025

Ilmarinen mukana asennemuutoskampanjassa

Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Haluamme olla mukana sen edistämisessä, ja siksi olemme tänä vuonna mukana asennemuutoskampanjassa.

Mistä on kyse?

Suomi tarvitsee 130 000 uutta työntekijää vuoteen 2030 mennessä pysyäkseen kilpailukykyisenä väestön ikääntymisen vuoksi. Ilman työperäistä maahanmuuttoa, emme pysty ylläpitämään hyvinvointivaltiota ja sen palveluja.

–Syntyvyys on alhaisella tasolla, työikäisten määrä vähentynyt ja Suomi ikääntyy vauhdilla. Työperäisen maahanmuuton tukeminen ja työn tuottavuuden parantaminen ovat kasvun avaintekijöitä ja näillä turvataan myös hyvinvointiyhteiskunnan ja eläkejärjestelmän rahoituksen kestävyyttä, sanoo Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.

The Shortcut on järjestö, joka tukee maahanmuuttajien pääsemistä suomalaiseen työelämään. Tänä vuonna järjestö on koonnut kollektiivin, joka yhdessä ajaa maahanmuuttoon liittyvää asennemuutoskampanjaa. Kampanjan tarkoituksena on herätellä yhteistä keskustelua sekä tehdä näkyväksi sitä, kuinka kansainväliset osaajat rakentavat jo nyt suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa.

Ketkä ovat mukana kampanjassa?

Kampanjassa on mukana noin parikymmentä toimijaa, mukaan lukien yrityksiä, oppilaitoksia, etujärjestöjä ja liittoja. Ilmarisen lisäksi mukana ovat esimerkiksi OP, Posti, Helsingin yliopisto, Yrittäjät ja Keskuskauppakamari.

Tutustu kampanjaan (maanpuolustaja.fi) »

Ajankohtaista

Uutinen 17.11.2025

Saitko puhelun Ilmarisesta asiakastietojasi koskien?

Jotta voimme tarjota sinulle parasta ja oman tilanteesi huomioivaa asiakaspalvelua, meidän on tunnettava sinut. Otamme yhteyttä asiakkaisiimme asiakastietojen tiimoilta. Päivitämme säännöllisesti lain vaatimia tietoja asiakkaistamme.

Saitko puhelun Ilmarisesta asiakastietojasi koskien?
Lisää uutisia ja tiedotteita
Sivu päivitetty viimeksi