Ilmarinen kokeilee puherobotiikkaa yhteydenpidossa yrittäjiin
Ilmarinen laajentaa yhteydenpitotapoja yrittäjille ja kokeilee puherobotiikan käyttämistä joulukuussa. Osa yrittäjistä saa puhelun Ilmari-robotilta, joka ihmisen äänellä kertoo olevansa automaattinen puhelu. Puhelun aikana robottimme tiedustelee, onko yrittäjän työpanoksessa tapahtunut muutosta.
Kokeilun tarkoituksena on herättää yrittäjä pohtimaan omaa työtuloaan ja sen vaikutusta sosiaaliturvaan sekä eläkkeeseen. Ohjaamme yrittäjän saamaan lisätietoa työtulosta ja kerromme, miten hän voi muuttaa työtuloaan. Kokeilu on kohdennettu yrittäjiin, jotka eivät ole tehneet työtuloonsa muutoksia useampaan vuoteen.
Robottimme toimii asiakasystävällisesti ja soittaa yrittäjille työpäivän jälkeen ennen iltaa. Puhelun aikana kartoitamme, onko yrittäjän toiminnassa tapahtunut muutoksia ja onko työtulo ajan tasalla. Robotin kysymyksiin vastataan puhelimen numeronäppäimiä painamalla. Jos yrittäjä ei ehdi puheluun vastata, voi hän kuunnella työtuloa koskevan viestimme soittamalla takaisin samaan numeroon, mistä puhelu on tullut. Kokeilu päättyy ennen joulua. Mahdolliset työtulo- ja yhteystietomuutokset voi yrittäjä hoitaa helposti ja turvallisesti kirjautumalla ilmarinen.fi -etusivulta Yrittäjän asiointi -palveluun.
– Kyse on uudenlaisesta tavasta olla yhteydessä yrittäjiin. Haluamme robotin avulla kokeilla, miten voimme aktiivisemmin ja tehokkaammin auttaa asiakkaitamme ajankohtaisissa asioissa. Soittorobotit ovat monelle meistä vielä uusia ja vieraita, joten lähdemme liikkeelle pilotin avulla. Keräämme tämän ensimmäisen puherobottikokeilumme avulla ymmärrystä, miten yrittäjät kokevat soittorobotin käytön. Odotan itsekin, milloin kännykkään kilahtaa ensimmäinen puherobotin soitto, kertoo vakuutusjohtaja Minna Hakkarainen.
Puheluiden lopussa robotti pyytää vastaajilta palautetta puhelusta. Yrittäjät voivat antaa palautetta kokemuksestaan robottipuheluista myös verkkopalvelumme palautelomakkeen kautta.
Lisätiedot:
- Vakuutusjohtaja Minna Hakkarainen, minna.hakkarainen@ilmarinen.fi, p. 050 3667 467
- Yrittäjän työtulo vakuutuksen perustana
Ajankohtaista
Työeläkemaksut vuodelle 2026 on vahvistettu
Sosiaali- ja terveysministeriö on vahvistanut vuoden 2026 työeläkevakuutusmaksut. Työnantajan eläkevakuutuksen (TyEL) keskimääräinen perittävä maksu on 24,4 prosenttia palkkasummasta vuonna 2026.
Eläke- ja kuntoutusasioiden asiakaspalvelu suljetaan torstaina 20.11. kello 12
Ilmarisen eläke- ja kuntoutusasioiden asiakaspalvelu suljetaan torstaina 20.11. jo kello 12.
Ilmarisen suhdanneindeksi: Työntekijämäärän lasku hidastui – olisiko positiivinen kierre käynnistymässä?
Työntekijämäärä väheni lokakuussa Ilmarisen suhdanneindeksiin kuuluvissa yrityksissä -0,2 prosenttia verrattuna edelliseen vuoteen. Positiivisia merkkejä on nyt kuitenkin havaittavissa.