Uutinen 15.10.2024

​​Kokeilemme automaattipuheluita asiakkaiden tavoittamisessa – palvelut tutuiksi ja yhteystiedot ajan tasalle​

Osa asiakkaistamme saa meiltä loka-marraskuussa automaattipuhelun. Kerromme puhelussa työkykypalveluistamme ja varmistamme, että asiakkaan yhteystiedot ovat ajan tasalla.

– Kokeilemme uudenlaista tapaa lähestyä asiakkaitamme. Samalla keräämme tietoa asiakkaiden suosimista yhteydenpitotavoista, Ilmarisen asiakkuusjohtaja Esa Jäntti kertoo.

Kokeilussa pyrimme tavoittamaan asiakkaita, jotka eivät vielä käytä Ilmarisen palveluita.

– Kerromme automaattipuhelussa palveluista, jotka asiakkaamme saavat meiltä maksutta käyttöönsä. Päivitämme lisäksi asiakkaidemme yhteystietoja, jotta voimme jatkossa palvella heitä entistä paremmin, Jäntti sanoo.

Näin kokeilu etenee

Kokeilussa mukana olevat asiakkaat saavat meiltä ensin tekstiviestin, jossa kerromme heille tulevasta puhelusta. Tekstiviesti tulee numerosta 050 902 4318. Automaattipuhelun soitamme numerosta 045 739 62866.

Automaattipuhelun jälkeen asiantuntijamme ovat yhteydessä niihin asiakkaisiin, jotka toivovat lisätietoja ja yhteydenottoa meiltä. Näin asiakkaat pääsevät keskustelemaan tarkemmin yhteyshenkilönsä kanssa.

Puhelusta on mahdollista myös kieltäytyä vastaamalla tekstiviestiin. Tällöin emme soita automaattipuhelua ollenkaan.

Automaattipuhelussa emme koskaan kysy henkilötunnusta tai esimerkiksi pankkitunnuksia.

Kokemukset talteen ja opit jatkoon

Kokeilu tehdään loka-marraskuussa. Keräämme mukana olevilta asiakkailta palautetta ja kokemuksia uudesta yhteydenottotavasta.

– Lisäämme kokeilun avulla myös omaa ymmärrystämme siitä, miten, milloin ja missä kanavissa asiakkaat toivovat meiltä yhteydenottoja, Jäntti kuvailee. 

Lue lisää


Lisätiedot

  • Esa Jäntti, asiakkuusjohtaja, Ilmarinen, p. 0400 383 348, esa.jantti@ilmarinen.fi

Ajankohtaista

Uutinen 17.11.2025

Saitko puhelun Ilmarisesta asiakastietojasi koskien?

Jotta voimme tarjota sinulle parasta ja oman tilanteesi huomioivaa asiakaspalvelua, meidän on tunnettava sinut. Otamme yhteyttä asiakkaisiimme asiakastietojen tiimoilta. Päivitämme säännöllisesti lain vaatimia tietoja asiakkaistamme.

Saitko puhelun Ilmarisesta asiakastietojasi koskien?
Lisää uutisia ja tiedotteita
Sivu päivitetty viimeksi