Hantering av FöPL-försäkring
Håll din FöPL-försäkring enkelt uppdaterad. Här hittar du praktiska anvisningar om bland annat nedladdning av FöPL-intyg, fakturering och flexibel betalning.
Uträtta dina FöPL-försäkringsärenden i vår webbtjänst
- Uträtta ärenden när det passar dig bäst
- Logga in med dina personliga nätbankskoder eller mobilcertifikat
-
FöPL-intyg
FöPL-intyget bevisar att din FöPL-försäkring är i kraft, att du har betalat din FöPL-avgift eller att du har varit företagare.
Läs mer om FöPL-intyget -
Elektronisk FöPL-faktura
När du vill byta från en FöPL-pappersfaktura till en elektroniska faktura ska du välja nätfaktura eller e-faktura.
Läs mer om den elektroniska FöPL-fakturan -
Ansök om betalningstid
Om du inte kan betala FöPL-avgiften kan du få mer betalningstid i vår webbtjänst.
Läs mer om att ansöka om betalningstid -
Kontrollera dina arbetsinkomster
Om det har skett förändringar i din arbetsinsats eller om din nuvarande arbetsinkomst inte motsvarar din arbetsinsats, sök ändring i din arbetsinkomst.
Läs mer om ändring av arbetsinkomst -
Ändra antalet betalningsrater
Vid behov kan ändra betalningsraterna för dina FöPL-avgifter så att de passar dig bäst genom att informera oss i webbtjänsten under punkten ”Ändra månadsrater”.
Logga in i webbtjänsten -
Företagarens ärendehantering
Du kan sköta dina FöPL-försäkringsärenden smidigt och säkert i vår webbtjänst. Webbtjänsten är tillgänglig för alla våra kunder.
Bekanta dig med webbtjänsten för företagare -
Avslutande av FöPL-försäkring
Du kan avsluta din FöPL-försäkring om din företagarverksamhet har upphört helt eller om din företagarverksamhet har blivit ringa.
Läs mer om att avsluta en FöPL-försäkring