Viestinnän periaatteet

Miksi viestinnän periaatteet?

  • Tukevat strategiaa = vahvistavat avointa ja aktiivista viestintäkulttuuria.
  • Auttavat erottautumaan kilpailijoista = vahvistavat brändiä.
  • Selkiyttävät olemassa olevia ohjeistuksia. 

Miten Ilmarinen viestii?

1. Aktiivinen

  • Olemme vuorovaikutuksessa eri sidosryhmien kanssa, jotta ymmärrämme laajasti eri tahojen näkemyksiä.
  • Luotaamme heikkoja signaaleja, jotta voimme ajoittaa viestimme myös ennakoivasti.
  • Julkaisemme viestittävät asiat mahdollisimman pian. Esitämme verkkosivuilla aina ajantasaisen tiedon.
  • Omalle henkilöstölle kerromme meneillään olevista asioista mahdollisimman varhain.

2. Avoin

  • Ilmarisen toiminta on lähtökohtaisesti julkista ja kerromme siitä avoimesti. Luottamuksellisia asioita ovat liikesalaisuudeksi luettavat sekä yksittäisiin asiakkaisiin, henkilöihin, kumppanuuksiin tai sopimuksiin liittyvät seikat. 
  • Suhtaudumme kysyjiin myönteisesti, vastaamme kysymyksiin avoimesti ja kiertelemättä.
  • Kerromme kaunistelematta myös huonot uutiset.
  • Osallistumme keskusteluun myös vaikeista kysymyksistä ja emme provosoidu kriittisistäkään äänenpainoista. Hyväksymme, että asioista voi olla monenlaisia näkemyksiä. 
  • Kannustamme rohkeaan keskusteluun Ilmarisen sisällä.

3. Näkemyksellinen

  • Tuomme esiin asiantuntemuksemme työeläkealaa koskevissa teemoissa. Teemme myös uusia keskustelunavauksia.
  • Viestiemme luotettavuus perustuu faktoihin, kokemukseen ja havaintoihin.
  • Esitämme näkemyksemme rakentavasti, ratkaisuja ja yhteistyötä painottaen.

4. Ymmärrettävä

  • Kerromme asioista ymmärrettävästi ja kiinnostavasti – ihmisten arkea koskettavalla tavalla.
  • Kiinnitämme huomion olennaiseen, asetamme asiat mittasuhteisiin  ja liitämme ne laajempiin kokonaisuuksiin
  • Tarjoamme tulkintoja hankalista aiheista ja niiden merkityksestä.