PALVELEMME ASIAKKAITA MYÖS SOSIAALISESSA MEDIASSA
Tarjoamme asiakkaillemme jatkuvasti kehittyviä verkkopalveluita sekä ketterää asiakaspalvelua. Aloitamme asiakaspalvelun nyt myös sosiaalisessa mediassa.
Ilmarinen palvelee asiakkaitaan 15.12. alkaen myös Ilmarinen – Parempaa elämää -sivulla Facebookissa ja Twitterissä Ilmarinen_tweet -tilillä. Vastaamme kysymyksiin, kerromme palveluistamme ja tarjoamme opastusta somessa arkipäivisin kello 8-17.
– Elämme keskellä digitaalista muutosta. Digitaalisuus ei ole pelkkää tekniikkaa, vaan välittämistä ja kuuntelemista. Digitaalinen kehitys ja asiakaskokemus edellyttävät muutosta myös asiakaskokemusta tarjoavan organisaation asiakaspalvelussa. Nopearytminen muutos vaatii entistä aktiivisempaa otetta palveluvalikoiman kehittämisessä ja luo asiakkaalle odotuksia yksilöllisemmästä palvelusta, kuten palveluasiantuntijamme Teija Sotkasiira tuoreessa blogissaan kirjoittaa, sanoo Ilmarisen asiakaspalvelupäällikkö Arja Flod.
Ilmarinen on eläkeyhtiönä ollut jo pitkään somessa läsnä niin Twitterin, Facebookin, LinkedInin, Instagramin, SlideSharen, YouTuben kuin Parempaa elämää -blogin kautta. Asiakkaita olemme palvelleet sosiaalisen mediassa jo tähänkin asti.
– Nyt aloitamme ensimmäisenä eläkeyhtiönä järjestämällisen, suunnittelun ja koordinoidun asiakkaiden palvelun somessa. Eri some-kanavat ovat tulleet asiakaspalveluissa suosituiksi, ja yhä useammin ihmiset kääntyvät somen puoleen vastauksien saamiseksi sekä palautteen että kehitysideoiden antamiseksi organisaatiolle. Some on asiakaspalvelulle ketterä, nopea ja joustava kanava.
Missä asioissa Ilmarisen asiakaspalvelua voi lähestyä somessa?
– Voimme palvella asiakkaitamme moninaisissa työeläkevakuuttamiseen sekä eläkkeisiin liittyvissä asioissa. Vastaamme kuitenkin somessa yleisellä tasolla, koska asiakkaiden henkilötietoja tai käsittelyssä olevia asioita emme voi tuoda julki sosiaalisessa mediassa. Tarpeen mukaan ohjaamme asiakkaan verkkopalveluumme tai puhelinpalveluumme lisätiedon ja avun saamiseksi, Arja Flod kertoo.
Tule siis moikkamaan meitä someen. Parempaa elämää – myös sosiaalisessa mediassa!
Ajankohtaista
Ilmarisen sijoitustuotto 3,2 prosenttia, ja tehokkuus parani edelleen
Työeläkeyhtiö Ilmarisen sijoitusten tuotto oli tammi–maaliskuussa 3,2 prosenttia. Yhtiön kustannustehokkuus parani edelleen vakuutusmaksutulon kasvaessa ja eläketurvan tuottamiseen tarvittavien hoitokulujen laskiessa. – Olemme jatkaneet menestyksekkäästi Ilmarisen strategian toteuttamista ja kasvattaneet tuottavuuttamme viimeisten kuuden vuoden aikana merkittävästi, toteaa Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölönen.
Ilmarisen suhdanneindeksi laajenee kattamaan valtaosan yksityisestä sektorista
Ilmarisen vuodesta 2013 asti julkaisema suhdanneindeksi tarjoaa ajantasaista tietoa kansantalouden kehityksestä. Indeksi kuvaa yritysten työntekijämäärän muutosta edellisvuoteen verrattuna. Nyt suhdanneindeksiin mukaan laskettavat toimialat laajentuvat kattamaan valtaosan yksityisestä sektorista.
Tulossa tänä vuonna: YEL-laskut automaattisesti sähköisinä
Lähetämme jatkossa YEL-laskut automaattisesti sähköisesti, kun laskun maksaja on verkkolaskuja vastaanottava yritys.