ASIAKKAAT KEHITTÄVÄT WAUHDITTAMOSSA TYÖELÄKEYHTIÖTÄ

2.3.2017
|
Uutinen
image

Ilmarisen Wauhdittamossa kehitetään yhdessä asiakkaiden kanssa rohkeammin ja nopeammin tulevaisuutta, jossa korostuvat työn sujuvuus, työelämän laatu ja työssä jaksaminen.

Ilmarisessa halutaan energisoida työelämää ja tehdä kaikkien elämä helpommaksi. Näitä asioita kehitetään yhdessä asiakkaiden ja ilmarislaisten kesken. Wauhdittamon yhteiselle ideointialustalle saatiin 80 laadukasta ideaa siitä, millä tavoin pystymme helpottamaan asiakkaidemme arkea tai jopa muuttamaan koko työeläkealaa. Kiitos kaikille ideointiin osallistuneille! 

Kehittämistiimit lähtevät viemään eteenpäin yhdeksää projektiaihiota

Ilmarisen koulutetut fasilitaattorit muodostivat helmikuussa yhdeksän (9) projektiaihiota saaduista ideoista ja kokosivat tiimit kehittämään projektiaihioita eteenpäin. 

- Liiketoiminnan keskeisin prosessi on se, kuinka yhdessä asiakkaiden kanssa määritellään ongelmia ja ratkaistaan niitä. Ilman asiakkaita mitään palveluja ei voi kehittää, joten siksi on valtavan hienoa, että asiakkaat ovat olleet paitsi erittäin kiinnostuneita Wauhdittamo-konseptistamme, myös halunneet mukaan oppimaan sitä ja kehittämään asioita yhdessä kanssamme, kertoo Katja Atsar, joka vastaa Wauhdittamosta. 

- Ilokseni voinkin sanoa, että tällä toisella Wauhdittamon kierroksella saimme noin 30 asiakasyrityksestämme henkilöitä mukaan kehittämään kanssamme. 2/5 kehittäjistä onkin asiakkaitamme ja 3/5 ilmarislaisia. Tällä työpanoksella saamme varmasti kehitettyä eteenpäin asioita, joilla on oikeasti merkitystä ja jotka parhaimmillaan saattavat jopa muuttaa koko työeläkealaa, toteaa Katja Atsar. 

Kick-offista eväitä tulevaan yhteiseen kehittämisen matkaan

 Wauhdittamon tiimit kokoontuivat yhteiseen kick-offiin 1.3.2017. Tilaisuudessa saatiin hyviä eväitä tulevaan yhteiseen matkaan, tutustuttiin toisiin ja naurettiin paljon. Nyt kääritään hihat ja lähdetään yhdessä tositoimiin! 

Tiukka kehitystyö huipentuu 17.5. finaaliin, jossa esitettävien ideoiden joukosta valitaan ja palkitaan toteutukseen vietävät asiat.

Kaikki pääsevät vapaasti katsomaan osoitteesta www.ilmarinen.fi/wauhdittamo, mitä ideoita lähdemme kehittämään eteenpäin. Kaikilla on myös mahdollisuus edelleen kommentoida kehitettäviä ideoita eteenpäin. Lähdemme kehittämään mm. seuraavia asioita: 

  • Tekoäly asiakkaan tueksi – Ilmarisen ja asiakkaan toimintaympäristö on jatkuvassa murroksessa. Miten asiakas voisi hyödyntää tekoälyä asioidessaan Ilmarisen kanssa?
  • Läpinäkyvät prosessit – Miten rakennetaan asiakasluottamusta läpinäkyvämpien prosessien kautta?
  • TYHY-vaikutukset kilpailukyvylle - Työhyvinvoinnilla on merkittävä vaikutus yrityksen kilpailukyvyn kannalta ja jopa eläkemaksujen kannalta. Ilmarinen tarjoaa asiakkailleen erilaisia työhyvinvointipalveluja, mutta tehtyjen toimenpiteiden vaikuttavuuden järjestelmällinen analysointi on jäänyt pitkälti asiakasyritysten oman aktiivisuuden varaan.


 - Wauhdittamossa meillä yhdistyy kaksi tärkeää asiaa. Haluamme tukea asiakasyritystemme kasvua ja menestystä ja vastataksemme asiakkaittemme tarpeeseen, otamme heidät mukaan kehittämään palveluitamme. Wauhdittamon ketterä ja tehokas kehittäminen luo myös tarvittavaa uutta, innovatiivista ja yrittäjähenkistä kulttuuria eläkevakuutusalalle, tiivistää Katja Atsar.

 

1.3.2017 Kick-offissa ryhmä tutustumassa toisiinsa. 

Haluamme ottaa uudenlaisen roolin suomalaisten yritysten kasvun ja menestyksen tukemisessa.