Millainen on Ilmarisen pilvimatka?
Ilmarinen teki strategisen valinnan ja päätöksen hyödyntää enemmän pilvipalveluita kolmisen vuotta sitten. Mitä se tarkoittaa käytännössä? Miten asiakkaamme hyötyvät? Entä millaisia ovat Ilmarisen kehittämisen mallit ja mitä uutta oppia pilvimatka on tuonut? Näitä näkökulmia pohtivat videossa asiantuntijamme arkkitehtuuri ja tietoturva -osastoa johtava Teijo Peltoniemi ja johtava tekninen asiantuntija Sami Keskinen.
Ilmarisen kehittäminen lähtee aina asiakkaiden tarpeista ja se on hyvin liiketoimintavetoista. Pilvipalvelujen avulla asiakkaat pääsevät käyttämään entistä luotettavampia, skaalautuvampia, turvallisempia ja kustannustehokkaampia digitaalisia palveluita. Tuomme niitä asiakkaiden käyttöön erilaisten digitaalisten kanavien kautta ja monet palvelut toimivat pilvialustalla.
Sami Keskinen on pitkän linjan osaaja pilvipalveluissa. Onko Ilmarisen pilvimatka tuonut vielä uutta osaamista?
– Pilvipalveluiden parissa oppii koko ajan uutta ja se on myös välttämätöntä. Kehitys on niin vauhdikasta, että siinä joutuu koko ajan olemaan ajan hermolla ja opiskelemaan uusia asioita laaja-alaisesti. Itseään todella pääsee kehittämään. Heti saa myös soveltaa oppeja käytäntöön. Työskentelyssä korostuu vahvasti merkityksellisyys ja vastuullisuus yhteiskunnan toiminnan ja asiakkaiden kannalta.
Kehitystä tehdään Ilmarisessa liiketoimintavetoisesti moniosaajatiimeissä, joissa on mukana osaamista niin liiketoiminnan kuin teknologian ja kehittämisen puolelta. Yhteistyö on vahvaa. Opitaan toisiltaan, sparrataan ja haastetaan toinen toistaan.
Ilmarisen tapaan kehittää kuuluu myös Cloud Center of Excellence. Pilviosaamiskeskus ei pelkästään tue ja tarjoa apua pilveen liittyvissä asioissa, vaan myös laajemmin tukee liiketoimintaa ja kehitystä muissakin kuin pilveen liittyvissä teknologisissa asioissa ja valinnoissa.
Videossa Ilmarisen osastonjohtaja Teijo Peltoniemi, Digital Transformation & Cyber Security ja johtava tekninen asiantuntija Sami Keskinen keskustelevat Ilmarisen pilvimatkasta.
Lue lisää
Lisää aiheesta
Canonilla arvostetaan konkareita – jatkuva oppiminen pitää työkykyä yllä
Canon on Japanissa vuonna 1937 perustettu globaali teknologiayritys. Suomessa Canon on toiminut 1980-luvun alusta lähtien. Lähes yhtä kauan yhtiössä työskennellyt Harry Heinonen on pysynyt mukana alan kehityksessä jatkuvan koulutuksen avulla. Canonilla suunnitelmallinen työkykyjohtaminen tukeekin työssä jatkamista. Hyvä työ näkyy myös yrityksen maksuluokassa.
Eläkeaikeet osaksi kahvipöytäkeskusteluja – näin se tehtiin BRP:llä
Eläkeikää lähestyviä on työpaikalla paljon, mutta eläkeaikeista keskustellaan vähän. Kuulostaako tutulta? Lue, miten eläköityminen saatiin BRP:llä osaksi arjen keskusteluja ja miten heillä tuetaan pitkiä työuria.
Vaikutamme yhdessä muiden sijoittajien kanssa
Aktiivisena omistajana vaikutamme sijoituskohteisiimme paitsi itsenäisesti, myös yhdessä muiden sijoittajien kanssa tai osana laajempaa sijoittajaryhmää.